سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۵۷۹ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۵۰۸ طرح در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: طی حدود ۶ ماه گذشته ۵۷۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند (الف) تبصره ۱۸ به ۵۰۸ طرح در این استان پرداخت شد.

بابک دایی گفت: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ زمینه‌ای را فراهم کرد که به عنوان یک اهرم بخشی از منابع اجرای طرح‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالا را دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین کند و بخشی نیز توسط بانک‌های عامل در جهت ایجاد اشتغال و کمک به رونق تولید تامین شود.

او گفت: در استان فارس دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی شامل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد برکت، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، راه آهن، مجموعه وزارت نفت در استان و راه و شهرسازی با مشارکت بانک‌ها اعتبارات و تسهیلاتی را در نظر گرفتند.

دایی گفت: بر این اساس، جهاد کشاورزی برای ۶۸ طرح ۱۹۶ میلیارد تومان، صمت برای ۲۴ طرح ۲۵۳ میلیارد تومان، میراث فرهنگی برای ۵۳ طرح ۱۹ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری برای ۲ طرح حدود ۱۲ میلیارد تومان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ۳۲ طرح ۱۸ میلیارد تومان، راهداری برای هشت طرح سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بنیاد برکت برای ۵۸ طرح پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، کمیته امداد برای ۷۸ طرح ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و راه و شهرسازی برای ۱۸۵ طرح ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات جذب کرده‌اند.

او گفت: مجموع منابع پیش بینی شده برای استان از محل بند الف تبصره ۱۸، یک هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان است که برای این عدد سه هزار و ۴۷۵ طرح به تصویب رسیده و تاکنون ۵۷۹ میلیارد تومان برای ۵۰۸ طرح پرداخت شده است و تا پایان شهریورماه نیز فرصت جذب این اعتبارات وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: پارسال حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در استان جذب شده که در سال جاری این عدد تاکنون افزون بر ۲ برابر شده است.

او گفت: برای سال ۱۴۰۱ نیز از محل بند الف تبصره ۱۸ حداقل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان مصوب شده که از این میزان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بابت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن باید پرداخت شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس، در خصوص میزان مانده سپرده ۱۳ بانک دولتی در این استان گفت: تا ۳۱ خرداد امسال این میزان ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده، ۳۲ درصد رشد داشته است.

دایی گفت: مانده تسهیلات پرداختی این بانک‌ها نیز در پایان خرداد امسال ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۷۵ هزار میلیارد تومان بوده ۳۹ درصد رشد کرده است.

او گفت: نسبت مصارف به منابع نیز از ۷۳ درصد در پایان خرداد ۱۴۰۰ با سه درصد رشد به ۷۶ درصد در پایان خرداد ۱۴۰۱ رسیده است.

افزایش ۳۰ درصد مطالبات معوق بانک‌های دولتی در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: میزان مطالبات معوق ۱۳ بانک دولتی استان نیز که در سه ماه نخست پارسال حدود چهار هزار میلیارد تومان بود در سه ماه نخست امسال با رشد ۳۰ درصدی به پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

دایی گفت: نسبت مطالبات معوق به تسهیلات نیز که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پنج درصد بوده در سه ماهه نخست امسال به چهار درصد رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.