سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند افزایشی تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی روند افزایش دارد.

محمد پهلوان گفت:  بیماران بستری مبتلا به کرونا افزایش ۱۵۶ درصدی داشته است  و از تمامی گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال که شش ماه از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است خواست نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.

او گفت: در حال حاضر ۲۴۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که نسبت به ده روز اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک روز گذشته ۱۲۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۱۱۳ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است . تعداد بستری روزانه بیماران نیز طی ده روز اخیر افزایشی ۳ برابری داشته است.

پهلوان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۴۴ نفر و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه ۳۸ نفر است.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک احتمالی کرونا

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با پیک احتمالی کرونا آمادگی دارند.

 ایوب توکلیان گفت: در روز‌های اخیر تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان روند افزایشی داشته است. بر این اساس ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش و مراکز ریفرال، مسیر ارجاع و مراجعه بیماران در بخش‌های سرپایی و بستری نیز باید مشخص شود.

او گفت: تیم‌های نظارتی ستاد معاونت درمان دانشگاه به طورمستمر میزان آمادگی بیمارستان‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در این راستا هماهنگی‌های لازم با معاونت بهداشت دانشگاه برای شناسایی، مدیریت ارجاع و پذیرش بیماران از مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین مدیریت ارجاع و انتقال بین مراکز درمانی با واحد مدیریت حوادق و فوریت‌های پزشکی دانشگاه در حال انجام است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.