سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم دولت عراق درباره تحصیل دانشجویان این کشور در برخی دانشگاه‌های ایران

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : تصمیم دولت عراق درباره تحصیل دانشجویان این کشور در برخی دانشگاه‌های ایران بدون اطلاع قبلی اتخاذ شد .

شهاب مرادخانی گفت : نامه صادره از وزارت آموزش عالی و تحقیقات کشور عراق درباره تحصیل دانشجویان عراقی در برخی دانشگاه‌های ایران به صورت ناگهانی و بدون اخطار قبلی صادر شده است.

به گفته مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه این در حالی است که ما برای مهرماه امسال بالغ بر ۸۰ نفر پذیرش دانشجوی عراقی داشتیم و کلاس‌های آموزش زبان فارسی شروع شده و در حال برگزاری است.

وزارت آموزش عالی عراق تصمیم گرفته که از امسال برای دانشجویان خود سیستم کیفیت گرایی را مدنظر قرار بدهد و ۲ معیار را در این زمینه تعریف کرده است.

معیار اول برای دانشجویان بورسیه است. (منظور از دانشجویان بورسیه افراد شاغل در ارگان‌های دولتی کشور عراق است (به جز اقلیم کردستان). دانشجویانی که تقاضای بورسیه دارند باید برای دانشگاه‌هایی اقدام کنند که در نظام رتبه بندی شانگ‌های جزو هزار دانشگاه برتر دنیا یا در نظام رتبه‌بندی تایمز جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا و یا در نظام رتبه‌بندی qs جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا باشند که براساس این نظام رتبه بندی دانشگا‌های محدودی در ایران وجود دارند که می‌توانند دانشجویان بورسیه را از عراق بپذیرند.

معیار دوم برای دانشجو‌های غیربورسیه ای، انتخاب دانشگاهی در بین هزار دانشگاه اول در نظام رتبه‌بندی تایمز یا ۵۰۰ دانشگاه برتر در نظام رتبه بندی qs است که در این معیار سختگیرانه تنها دانشگاه کردستان بین استان‌های مرزی با عراق است که دانشجویان عراقی می‌توانند در ترم جدید این دانشگاه را انتخاب کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.