سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر ذره بین تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان فارس خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: در صورت رعایت ضوابط و محاسبه سود منطقی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این فروشگاه‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی در تنظیم و تعدیل قیمت در بازار داشته باشند، اما در موارد متعددی مشاهده شده که با سودجویی و سوءاستفاده از اعتماد مردم، کالاهایشان را گران‌تر فروخته و سود‌های کلانی به جیب زده اند.

او گفت: سابقا برخی از این فروشگاه‌ها با تبانی تولیدکنندگان نسبت به درج قیمتی بالاتر از قیمت بازار بر روی کالا اقدام کرده و از این ترفند برای گرانفروشی بهره می‌بردند که با الزام تولید کنندگان به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر روی کالا، تا حدود زیادی از این تخلفات کاسته شده است.

سالاری از تشکیل ۱۶۴ پرونده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، نظارت بر این فروشگاه‌ها تشدید شده و پرونده‌های متشکله در خصوص تخلفات آن‌ها نیز با جدیت رسیدگی و در مواردی حکم پلمپ و نصب پارچه برای آن‌ها اعمال و اجرا شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: عمده تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط گزاراشات مردمی کشف و منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.

او گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای مردم جهت خرید‌های اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعزیرات حکومتی استان با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت، بطور مستمر فعالیت‌های این فروشگاه‌ها را خصوصا در حوزه کالا‌های اساسی رصد کرده و پروند‌های تخلفاتی که در این رابطه تشکیل شده نیز در راستای اثربخشی هر چه بیشتر، با اعمال مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش ۵ برابری جرایم نقدی، رسیدگی و مجازات اشد برای متخلفان اعمال شده است.

سالاری از شهروندان تقاضا کرد چنانچه شکایتی از وقوع هرگونه تخلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند مراتب را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا مراتب توسط بازرسین بررسی، و در صورت وقوع تخلف، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.