سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری/کاهش تنش آبی کرمانشاه

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه آغاز شد تا با بهره‌برداری از این طرح، مشکل آب مردم جنوب شهر کرمانشاه پس از چند دهه مرتفع شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : با بهره‌برداری از طرح مشکل کم آبی و افت فشار مناطقی از جنوب و جنوب غربی شهر کرمانشاه از جمله پردیس، بهار، زیباشهر، متخصصین، صدرا و ... بعد از چند دهه رفع خواهد شد.

به گفته رضا داوودی جمعیتی که از اجرای این پروژه منتفع می‌شوند بیش از ۲۰۰ هزار نفر است این پروژه شامل ۲۴۰۰ متر لوله‌گذاری است که برای تسریع در اجرای طرح لوله‌ها از سراسر کشور تامین شده است.

برای این طرح یک ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته شده، ظرفیت پمپاژ این ایستگاه تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه است.

 ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که اکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تامین شده و مابقی آن به زودی تامین خواهد شد و منابع مالی این طرح از محل اعتبارات تنش آبی تامین شده است.

اگرچه زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه دو ماه است، اما تلاش می‌کنیم این طرح زودتر هم به بهره‌برداری برسد تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند که البته نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها برای صدور مجوز‌های لازم هم هستیم.

تنش آبی کرمانشاه کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تنش آبی کرمانشاه را در تابستان امسال به کمترین حالت ممکن برسانیم.

رضا داوودی گفت: طی ۵۲ سال گذشته این میزان تنش آبی و کاهش نزولات، کم سابقه بوده است.

این روند بسیاری از آبخوان‌ها و منابع آبی را تحت تاثیر قرار داده، با کاهش دبی منابع آبی، میزان آبی که می‌توانیم در اختیار مردم قرار دهیم کاهش پیدا کرده است.

با این وجود تلاش می‌کنیم تابستان امسال را با کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم که البته در کنار تلاشی که شرکت آب و فاضلاب انجام می‌دهد، همراهی خود مردم برای مدیریت مصرف آب را به شدت نیاز داریم.

یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرا انتقال آب از چاه‌های ده پهن برای جنوب شرق شهر کرمانشاه است.

برای شمال شرق کرمانشاه چند حلقه چاه حفاری شده و تا حداکثر یک ماه آینده تجهیز خواهد شد.

با اجرای این پروژه‌ها و پروژه خط انتقال از مخزن چمن به مخزن جمهوری، بخش قابل توجهی از مشکلات آب شهر کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

در کنار تامین آب باید بر توزیع مناسب آن تمرکز کنیم، شهر کرمانشاه به ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن نیاز دارید که تنها ۵۰ درصد این میزان را در اختیار داریم.

کمبود مخازن یکی از عوامل مهم توزیع نامناسب آب طی ۲۴ ساعت شبانه روز است برای کمک به حل این مشکل در برخی نقاط مجبوریم در شب که مصرف به کمترین میزان می‌رسد و فشار شبکه مناسب است، چند ساعت ذخیره سازی را با بستن مخزن انجام می‌دهیم.

 یکی دیگر از مشکلاتی که گاهی در شبکه تامین آب شهر کرمانشاه اختلال ایجاد می‌کند فرسودگی خطوط و بروز نشتی و حوادث است در شهر کرمانشاه ۱۷۵۰ کیلومتر شبکه آب داریم که بخشی از آن فرسوده است.

با مجموع این موارد، به دلیل اقدامات خوبی که برای تامین و توزیع آب شهر کرمانشاه انجام شده، وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.