سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم:

اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است

مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم گفت: مطابق نظر دستگاه قضایی رینگ اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است.

سعید کاویانی گفت: تجمع سگ‌های ولگرد محدود به نقطه خاصی از استان نیست، و این معضل در شهرک پردیسان و همچنین شهرک‌های صنعتی نیز وجود دارد.

مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم  گفت: برآورد ما این است که در شهرک صنعتی شکوهیه ۶۰۰ قلاه سگ ولگرد وجود دارد، از این رو مصوبه‌های این کارگروه مشمول شورا‌های اسلامی شهر و روستاها، بخش‌داری‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز می‌شود.

به گفته او  مطابق نظر دستگاه قضایی رینگ اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است و در طرح جمع‌آوری، این نقطه از استان باید در اولویت قرار گیرد.

کاویانی می گوید: برای شناسایی سگ‌های صاحب دار از بی‌صاحب صرفا گذاشتن قلاده به گردن این حیوان‌ها کافی نیست، و باید یک شماره یا کدی هم بر روی قلاده قرار بگیرد که قابل احراز باشد.

او گفت: بحث سگ‌های ولگرد مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی از حقوق عامه است و  غذا دادن به سگ‌هایی که رها هستند، به دلیل انتقال بیماری، جرم محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ تير ۱۴۰۱
در اطراف جمکران این سگ ها ول هستند و حمله می کنند و این سگ ها مال بیابان و کوه هستند و آنها را در شهر رها کرده اند.این سگ ها هار هستند و خطرات دارند.