سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاروس: آمریکا به دنبال جنگ مستقیم با مسکو و مینسک است

یک مقام امنیتی در مینسک از برنامه ریزی آمریکا برای رویایی مستقیم با روسیه و بلاروس خبر داد.

 

 

ژنرال روسلان کاسیگین، رئیس اطلاعات نظامی بلاروس هشدار داد آمریکا در حال برنامه ریزی برای راه اندازی جنگ مستقیم علیه روسیه و متحد آن یعنی بلاروس است.

وی افزود با شکست جنگ نیابتی آمریکا در اوکراین و دیگر راه‌های آسیب رساندن به روسیه و بلاروس، حال آمریکا به دنبال سناریوی جنگ مستقیم است.

ژنرال روسلان کاسیگین گفت: «اراضی لهستان و همچنین کشور‌های حوزه بالتیک در حال تبدیل شدن به صحنه‌ای برای آمریکا برای راه اندازی یک درگیری خونین جدید در اروپا است و قصد دارد فدراسیون روسیه و متحدانش را هدف قرار دهد.»

این مقام بلاروس از آموزش نیرو‌های ناتو برای استقرار سریع در شرق اروپا و توسعه سامانه‌های موشکی ضد بالستیک در منطقه به عنوان شاهدی بر این مدعا یاد کرد.

وی گفت که دلیل دیگر، «تلاش‌های خطرناک برخی از سیاستمداران لهستانی برای بازگرداندن مناطقِ به اصطلاح تاریخی لهستان» در غرب اوکراین و بلاروس است.این ژنرال گفت اطلاعات نظامی بلاروس بر این باور است که کشور‌های غربی به بهانه جلوگیری از تهاجم روسیه، برای حمله به بلاروس و روسیه آماده می‌شوند، به همین دلیل ناتو افزایش نظامی خود را در اروپای شرقی توجیه می‌کند.

کاسیگین افزود بلاروس طرفدار سناریوی جنگ نیست، اما در صورت وقوع جنگ، قاطعانه عمل خواهد کرد. وی خاطر نشان کرد که احتمال تشدید تنش‌ها به طور فزاینده‌ای زیاد شده، زیرا «غرب فهمیده است که روش‌های سنتی تهاجم ترکیبی علیه روسیه و بلاروس نتایجی مطلوب را به دنبال ندارد».

رئیس اطلاعات نظامی بلاروس گفت اگر رویارویی مستقیم با لهستان و کشور‌های حوزه بالتیک شروع شود، از حیث منشأ، مشابه عملیات اوکراین خواهد بود. اوکراین «از سال ۲۰۱۴ عامدانه غرق تسلیحات شده بود. این کشور برای جنگیدن و به ویژه مبارزه با روس‌ها آموزش دیده بود».

در سوی دیگر، یک منبع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کمک‌های جدید نظامی به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داد و از موشک انداز‌های هایمرز و توپخانه ۱۵۵ میلی متری بسیار دقیق به عنوان بخشی از این کمک‌ها یاد کرد.

این منبع گزارش‌های روسیه از هدف قرار دادن تعدادی از موشک انداز‌های هایمرز در اوکراین را نادرست خواند و گفت، ارسال گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری به اوکراین تحولی در حمایت‌های آمریکا از این کشور است.

برچسب ها: آمریکا ، جنگ اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
7891
۲۰:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
پس ما اینجا بوق هستیم؟ هر جا جنگ با امریکا باشد ما هم پای کاریم.روی ما حساب باز کنید.
ائطرلب
۰۸:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کافیه یه موشک هسته ای سامارت رو دقیقه به داخل دهانه آتشفشان یلو استون فرستاد تا از آمریکا هیچی نمونه