سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

انگلیس شریک تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست به ایران اتهام زنی کند

ناصر کنعانی ادعای منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن را مردود دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای بی پایه و تاریخ مصرف گذشته منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت:انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده، و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

ناصر کنعانی در ادامه گفت: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جتهای جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده، افزایش چند برابری می یابد و در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستان ها، جشنهای عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح ها را در اختيار متجاوزان قرار داده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد که بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۶:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
پادشاهی ننگلستان به پادشاهی عرعربستان اسلحه فروخته و ضمانتنامه داده که با خرید اسلحه از ما بصورت تضمینی پیروز خواهی شد. حالا کار بیخ پیدا کرده و پادشاهی ننگلستان این ننگ را بر نمیتابد که عرعربستان با وجود تسلیحات ننگلستانی شکست بخورد. لذا برای ایران هم که شده شاخ و شانه میکشد زیرا ایران مشغول مذاکره با امریکاست و وقت جواب دهی ندارد. یکی با پشت دست بکوبد سر پوز این خانم ملکه ی علیضابط.
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اصلا دلشون خواسته برا کشورشون اسلحه بخرن
به روباه پیر در حال احتضار چه ربطی داره

شما که کره زمین رو با هدف تجاوز به کشورها به انبار تسلیحات تبدیل کردین حرفی نیست
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
در امور دیگر کشور انگلستان دخالت نکند.