سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب ۸۹ ویلای غیر مجاز در مشهد

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد از تخریب ۸۹ ویلا و ۱۵ مورد سازه پی و شفته غیر قانونی در این شهرستان خبرداد.

 حسین خواجوی گفت: ۸۹ ویلا و ۱۵ مورد سازه پی و شفته غیر قانونی با وسعت بیش از ۷۴ هزار هکتار در اراضی هلالی و امرغان بخش تبادکان این شهرستان تخریب شد.

او گفت: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات صورت گرفت.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تعداد زیادی از باغ ویلا‌های ۲ روستای هلالی و امرغان در حریم قانونی شبکه اصلی گاز قرار داشت و هیچ کدام از این بنا‌های ساخته شده و در حال ساخت، مجوز قانونی تغییر کاربری نداشتند که جهاد کشاورزی مشهد با همکاری شهرداری و با دستور سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مشهد در یک عملیات وسیع تخریب شد و آزادسازی صورت گرفت.

خواجوی گفت: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین افزایش یافته و سودجویان با سوء استفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان، زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می‌کنند.

او گفت: در زمین‌هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ می‌تواند بنا‌های ساخته شده در این اراضی را تخریب کند.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: قبل از خرید هر گونه معامله استعلام از جهاد کشاورزی را انجام دهند و در صورت اطمینان خاطر معامله را انجام دهند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

خواجوی گفت: ساخت و ساز‌های بدون مجوز و غیرقانونی در چند سال اخیر بلای جان مشهد شده و متخلفان در حال نابود کردن زمین‌های کشاورزی و ذخایر و سفره‌های آب زیرزمینی مشهد هستند.

او گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد برای تامین امنیت غذایی با نظارت و کنترل بر ساخت و ساز‌ها و گشت مشترک و همکاری کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و دادگستری با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد جدی می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.