سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان:

شایسته شهر زاهدان نیست که اجزا و امحای دام‌ها داخل مسیل‌ها باشد

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: فرآیند نظارت شرعی و بهداشتی کاملا مکمل یکدیگر هستند و نظارت شرعی بین تشیع و تسنن مورد تاکید است.

ابوالفضل احمدزاده گفت: نظارت های مستمر بهداشتی از تمام رستوران ها، فست فودها و تمام مراکزی که عرضه فرآورده خام دامی دارند انجام می شود و در این مورد به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و اجازه نخواهیم داد که امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرار گیرد زیرا شایسته نیست گوشتی به مردم عرضه شود که نظارت شرعی و علامت بهداشتی نداشته باشد.

او گفت: در حدود ۶۰ درصد از بازدیدها متاسفانه مشاهده شد که گوشت های تاریخ مصرف گذشته به مردم دادند و افراد نباید گول ظاهر رستوران ها و فست فودها را بخورند.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: فروشگاه های زنجیره ای که گوشت عرضه می کنند باید حتما مهر دامپزشکی داشته باشند زیرا در این موارد دادستانی نظارت کرده و در همان مکان حکم صادر می شود.

او  گفت: میدان کوزه زاهدان یا همان بازار مشترک باید تا سه ماه آینده ساماندهی شود زیرا با سلامت مردم شوخی نداریم و شهرداری باید در این زمینه پای کار باشد.

احمدزاده  گفت: واقعا شایسته شهر زاهدان نیست که اجزا و امحای دام های کشته شده داخل مسیل ها باشد زیرا این امر باعث گسترش انواع بیماری ها می شود.

او گفت: کسبه به هیچ عنوان حق برخورد ناشایست با مامورین و ضابطین را ندارند زیرا این افراد به وظیفه خود که بازرسی است عمل می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وظایف دامپزشکی به طور کلی نظارت بهداشتی و شرعی در فرآورده های خام دامی است که هر ۲ مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام حسین شریفی نیک گفت: ذبح دام در سیستان و بلوچستان اهمیت ویژه ای دارد و بر همین اساس حدود ۲۵ ناظر شرعی در استان بر ذبح دام نظارت می کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
وقتی داخل کوچه و خیابان روز عید قربان راه می ری ...احساس میکنی کشتار دست جمعی رخ داده .. همه جای خون ...و مگس .. احشائ حیوانات است خیلی عذاب اور است