سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

زنجیره محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در زمینه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک و زعفران آمادگی داریم تا زنجیره آن را از تولید، فرآوری، نگهداری تا فروش شکل دهیم.

همتی در حاشیه سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری استانداری خراسان جنوبی براساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده‌اند و با ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه مدیریت تامین و ارزش محصولات حوزه کشاورزی، توانسته‌اند یک هم‌افزایی خیلی خوبی در شهرستان‌های مختلف داشته باشند.

او گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمادگی کامل دارد تا نسبت به تکمیل شدن طرح‌های غیرفعال و نیمه فعالی که در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان زیرکوه وجود دارد با همکاری کمیته‌ای که ذیل استانداری و فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود، اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه در بخش کشاورزی شهرستان مرزی زیرکوه اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: بازار دام با حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه آن در حال اجرا است و اقدامات ایمنی آن نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

همتی گفت: در خصوص آب‌های بلااستفاده که در شهرستان زیرکوه وجود دارد و با سرمایه‌گذاری جزئی فعال می‌شوند نیز آمادگی داریم تا آن‌ها را نیز به چرخه تولید وارد کنیم.

فرماندار زیرکوه هم گفت: ۸۵ درصد جمعیت شهرستان زیرکوه را کشاورزان و دامداران تشکیل می‌دهند و اقتصاد شهرستان بر این پایه شکل گرفته است.

 غیرتی گفت: تکمیل راه دسترسی مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌ای شهرستان، احداث طرح آبخیزداری در بالادست قنوات، کمک به طرح‌های پرورش شترمرغ در روستا‌های مرزی، احداث بارگاه زرشک، احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، مشارکت در بسته‌بندی و فروش محصول زرشک و مشارکت در تکمیل پروژه کشتارگاه صنعتی دام از مهمترین خواسته‌های ما در شهرستان برای سرمایه گذاری و مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.