احمدحسین فلاحی گفت: آسیبهای کرونا به نظام آموزش و پرورش راحتتر میتوان آسیبهای که به بخش آموزش به دلیل کرونا وارد شده است را جبران کرد، در ابتدا اعلام کردند که با افزایش زمان آموزشی میخواهند این عقب افتادگی را جبران کنند که این امر محقق نشد و پشنهاد ما این است که با افزایش سرفصلهای واحدها تا حدودی این عقب افتادگی را جبران کنند.
اگر آسیب های کرونا به نظام تعلیم و تربیت جبران نشود ترک تحصیلهای گسترده اتفاق میافتد و آسیبهای تربیتی نیز بیشتر میشود.
فلاحی گفت: در بخش تربیتی ما آسیب جدی دیده ایم که جبران آن به این سادگیها نیست و همین مسئله کار را سخت کرده است. البته موضوعی که دربحث آموزش مجازی کلا فراموش شد بحث دیر آموزان بود که باید برای آنها برنامه ویژه داشته باشیم.
او گفت: تا الان ما برنامهای را برای جبران این عقب افتادگیها از وزارت آموزش و پرورش ندیده ایم وحتی زمان آموزشی را که اعلام کردند را لغو کردند و بحثهای تربیتی صرفا آموزشی برگزار شد و تمام شد و در بحث دیرآموزان گزارشی دریافت نکردیم.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: آنچه که مهم است برنامه آموزش وپرورش است که تا کنون برنامه مشخصی در این رابطه ارائه نداده اند و تا الان درگیر انتصابات و تغییرات در این وزارتخانه بودند.