سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش کم‌آبی در ۵۰۰ روستای لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: باتوجه به کاهش بارندگی، ۵۰۰ روستا لرستان با تنش آبی مواجه هستند و ۷۰ روستا نیز با تانکر به آن‌ها آب رسانی می‌شوند.

مهدی پازوکی گفت: پس از تصادف دلخراش هشتم فروردین ماه امسال در گردنه گاوکش محور خرم‌آباد - نورآباد که منجر به آتش‌سوزی خودرو‌ها و جان باختن هشت نفر در این سانحه شد، پس از دستور استاندار لرستان و پیگیری‌های معاونت عمرانی، حذف این گردنه خطرناک در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از سه ماه، این گردنه اصلاح و هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد و بیمارستان رازی کوهدشت از مطالبات مردم است که امیدواریم عملیات عمرانی این پروژه‌ها با پیگیری استاندار، دوباره آغاز شود.

وی با اشاره به تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۹ آغاز، اما به دلیل عدم تامین اعتبار در سال‌های گذشته، متوقف شد، این پروژه نیز پس از سفر ریاست جمهوری به لرستان به عنوان یک مصوبه سفر، ردیف بودجه‌ای برای آن تعریف شد.

پازوکی می گوید: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر اعتبارات وزارت نفت برای پروژه پیش‌بینی شد و اکنون ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و در انتظار نظر شورای عالی تامین برای آغاز عملیات اجرایی است.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه می‌باشد و عملیات اجرایی پروژه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: براساس آمار سازمان هواشناسی متوسط بارش از مهرماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه جاری ۳۶۰ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی می گوید: این کاهش باعث شد تا وضعیت دبی آب رودخانه‌ها اصلی استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۸۰ درصد کاهش یابد.

پازوکی گفت: ۵۰۰ روستا لرستان با تنش آبی مواجه هستند و ۷۰ روستا با تانکر آب رسانی می‌شوند همچنین آب‌های زیرزمینی نسبت به پارسال ۱.۵ متر افت داشته که ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: مصرف آب‌های سطحی براساس آمار ۵۱۸ میلیون متر مکعب گزارش شد؛ همچنین ۶۵ درصد مخازن سد‌های لرستان خالی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.