سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین ادعای ناسا درباره تصاحب ماه را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای اخیر رئیس ناسا درباره قصد این کشور برای تصاحب ماه را رد کرد.

چین امروز (دوشنبه) هشدار رئیس ناسا مبنی بر اینکه چین ممکن است ماه را به عنوان بخشی از یک برنامه نظامی تصاحب کند، رد کرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارات خود با رد چنین ادعایی و غیرمسئولانه خواندن آن، گفت: «چین همیشه خواستار ایجاد جامعه‌ای از ملل در فضا بوده است. این اولین بار نیست که رئیس ناسا حقایق را نادیده می‌گیرد و درباره چین اینچنین غیرمسئولانه صحبت می‌کند.»

او در ادامه با محکوم کردن چنین ادعا‌هایی گفت: «طرف آمریکایی دائماً یک کمپین بدنامی علیه تلاش‌های فضایی عادی و منطقی چین ایجاد کرده است و چین قاطعانه با چنین اظهارات غیرمسئولانه مخالفت می‌کند.»

شب گذشته «بیل نلسون» رئیس ناسا مدعی شد چین قصد فرود بر کره ماه را داشته و در ادامه تلاش دارد با ادعای مالکیت بر آن از ماه برای اهداف نظامی استفاده کند.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد مدعی شد: «نگران مأموریت‌های چین در ماه هستیم، زیرا پکن قصد دارد ماه را برای خودش کند.»

چین به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ افراد را به ماه بفرستد و تا سال ۲۰۳۵ هم با همکاری روسیه در آنجا حضور داشته باشد.

آمریکا هم جاه‌طلبی‌های مشابهی دارد که شامل ایجاد یک پایگاه در ماه و همچنین یک ایستگاه فضایی دور ماهواره زمین می‌شود که احتمال دارد برای سوختگیری و پرتاب فضاپیما به مریخ استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۱
ناسا با اين حرفها درواقع آرزوهاي خودش و آمريكا را بر زبان مي آورد و ضمنا نشان ميدهد كه سفر هفتادسال پيش آمريكا به ماه دروغ بوده است
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
برای خودم سوال شده.
چرا تا حالا باوجود تلسکوپ هابل یا همین جمیز وب. هیچ عکسی از سطح ماه گرفته نشده. که برای افکار عموم که خیلا به همین موضوع باور دارن. سفر انسان به ماه یک دورغ بوده.