سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوابیدن در پارک انتخاب مسافران تابستانی

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت : مسافران و گردشگران تابستانی خوابیدن در پارک‌ها را به هتل‌ها و میهمانسرا‌ها ترجیح می‌دهند.

سیروس گل عنبر گفت : در این فصل از سال، کرمانشاه بواسطه وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد میزبان مسافران تابستانی زیادی است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه در این شرایط، آمار بالا رفتن گردشگران تاثیراتی را هم روی ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان داشته که بیشتر مربوط به هتل‌های پنج و چهار ستاره است.

در این ایام ضریب اشغال تخت هتل‌های پنج ستاره کرمانشاه از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است، هتل پارسیان و هتل لاله بیستون دو هتل پنج ستاره کرمانشاه هستند که نسبت به دیگر هتل‌های استان شرایط بهتری را از نظر پذیرش مسافر دارند.

ضریب اشغال تخت هتل‌های چهار ستاره جمشید و آزادگان کرمانشاه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است سایر هتل‌های دو و سه ستاره استان وضعیتشان همانند گذشته است و تا حدود ۲۰ درصد ظرفیتشان پر شده است.

متاسفانه حال مهمانپذیر‌های استان چندان مساعد نیست و علیرغم اینکه شاهد افزایش سفر‌ها بوده ایم، اما میزان اقبال گردشگران از آن‌ها بسیار کمتر است.

موقعیت این مراکز اقامتی که در بافت مرکزی و شلوغ شهر قرار گرفته اند از یک سو و نبود بروز رسانی امکانات و تجهیزات و فرسودگی آن‌ها از دیگر سو باعث شده تا گردشگران چندان اقبالی از آن‌ها نداشته باشند.

دست مالکین این مراکز اقامتی برای بازسازی‌شان خالی است و دولت هم حمایت خاصی از آن‌ها نکرده است.

از طرفی تورم باعث شده تا بخش زیادی از مردم دیگر توان مالی چندانی نداشته باشند و سفرهایشان را با کمترین هزینه انجام دهند، برای همین خوابیدن در داخل چادر در پارک‌ها را به اقامت در هتل‌ها ترجیح می‌دهند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.