سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد آمار طلاق در یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد از رشد ۱.۲ درصدی طلاق در چهار ماهه‌ی اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

رضا ابهت گفت: مبحث طلاق دغدغه‌ی اصلی ذهن ما و تمام مسئولین نظام است و این رشد نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به دو شرح وظیفه بسیار مهم بهزیستی در بخش حمایتی و پیشگیرانه گفت: در بحث حمایتی سه گروه افراد از طرف مجموعه سازمان بهزیستی حمایت می‌شوند که یک گروه خاص سازمان بهزیستی است و دو گروه دیگر با کمیته امداد مشترک هستند.

به گفته ابهت در بحث معلولین که خاص مجموعه‌ی بهزیستی هست ۲۹ هزار و ۹۹۵ نفر در سامانه ثبت شده اند که صفر تا صد خدماتی که برای زندگی نیاز دارند از جمله مسکن، اشتغال، معیشت، درمان و ... را از بهزیستی مطالبه می‌کنند؛ و در دو گروه زنان بی سرپرست و ایتام تقریباً بحثی مشابه کمیته‌ی امداد حضرت امام را داریم.

او ارتباط تنگاتنگ امر به معروف و نهی از منکر با شرح وظیفه‌ی بهزیستی در مباحث پیشگیری را یادآور شد و گفت: دو مقوله‌ی پیشگیری از معلولیت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ی اصلی ذهن مردم، مسئولین نظام و به ویژه مقام معظم رهبری است.

رضا ابهت گفت: از بین موارد آسیب اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابانی، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و فضای مجازی ۳ مورد کودکان کار و خیابانی، اعتیاد و طلاق جزء شرح وظایف بهزیستی است.

او با بیان اینکه الگو‌های رفتاری مناسب و خوبی باید از سوی نظام مشخص شود تا سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی بتواند در این زمینه اقدام نماید، گفت: کار کردن در سرفصل خانواده و بعضی مضامین، اصول دین ماست و در واقع جزء ستون‌هایی است که دین ما به آن اتکا کافی و لازم را دارد.

این مقام مسئول خواستار ارزش گذاری بیشتر در شیوه زندگی رضوی و مهدوی شد و گفت: مجموعه بهزیستی این آمادگی و توانایی را دارد تا با کمک ۵۸۰ موسسه همسو با بهزیستی در سرفصل‌های پیشگیرانه کار کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
علت گرانی ست