سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملایر آماده میزبانی دوازدهمین جشنواره شیره‌پزی سنتی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر گفت: همزمان با برداشت انگور جشنواره شیره‌پزی سنتی در روستای هدف گردشگری مانیزان این شهرستان برگزار می‌شود.

داریوش صفاری گفت: امسال سطح برگزاری جشنواره شیره‌پزی سنتی باید نسبت به سال‌های گدشته ارتقا یابد.

او گفت: بسیاری از مردم، ملایر را با جشنواره شیره‌پزی می‌شناسند، با رشد جشنواره از نظر سطح کیفی، زیر ساختی و همچنین زمان برگزاری، باید شاهد رشد این جشنواره سنتی باشیم.

صفاری گفت: امسال باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود و با برون‌سپاری جشنواره، باعث دوام و ثبات آن شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان خبر داد و گفت: نیاز است جوامع محلی در منطقه دره جوزان هماهنگی لازم را به عمل آورند.

ابراهیم جلیلی گفت: جشنواره شیره‌پزی مانیزان جز ۶۲ جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویداد‌های وزارت میراث فرهنگی است.

او گفت: در استان همدان ۲ جشنواره ملی وجود دارد که شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره‌پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است که باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در برگزاری این جشنواره را افزایش زمان برگزاری جشنواره با مشارکت مردم محلی و تعریف رویداد‌های مرتبط با انگور همچون برداشت انگور، تیزاب زدن و تهیه انواع مشتقات انگور عنوان کزد.

جلیلی گفت: در این زمینه آمادگی لازم را برای آموزش و ثبت باغ‌های گردشگری کشاورزی داریم.

او گفت: رویداد‌های مختلفی در درّه جوزان ملایر در حال تعریف و اجرایی شدن است،  دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای تور‌های مرتبط در دستور کار قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.