سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی مقامات غربی از خستگی شهروندانشان از جنگ

با فرسایشی شدن جنگ اوکراین، حامیان غربی این کشور نگران خستگی شهروندان خود هستند.

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت: سران کشور‌های غربی حامی کی یف، نگران آن هستند که مردم کشورهایشان ممکن است به زودی از اوکراین خسته شوند و تمرکز خود را به مسائل داخلی معطوف کنند.

این نشریه می‌نویسد: «ناتو در مواجهه با یکی از بزرگترین چالش‌های این سازمان، اتحاد بی سابقه‌ای را نشان داد. اکنون پرسش، آن است که این اتحاد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت». پولیتیکو اشاره می‌کند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران در مادرید خاطر نشان کرد غرب «تا زمانی که طول بکشد، با اوکراین خواهد ماند».

این نشریه اضافه کرد: «این مطمئنا احساسات گسترده، پس از موافقت ناتو برای تقویت قابل توجه دفاعی خود و در عین حال، هموار کردن راه برای پیوستن سوئد و فنلاند به این باشگاه است. با این حال شکاف‌هایی در دیواری که غرب ساخته، نمایان شده است».

به نوشته پولیتیکو، رهبران جهان نگرانند به زودی شرایط به گونه‌ای شود که عموم مردم برای مبارزه آماده نباشند.

آمریکا و متحدانش از زمان شروع جنگ اوکراین اقدام به اعمال تحریم های سخت اقتصادی علیه روسیه کرده اند. همچنین آنها سیل گسترده ای از تسلیحات را روانه اوکراین کرده اند. روسیه بارها به مقامات غربی درباره مداخله در این جنگ هشدار داده است. آمریکا به تنهایی ده ها میلیارد دلار بودجه برای جنگ اوکراین اختصاص داده که با توجه به شرایط تورمی در این کشور، مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته است. 

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.