دولت آمریکا یک میلیارد دلار از دارایی‌های یک شرکت مستقر در این کشور را به اتهام ارتباط با یک الیگارش روس مسدود کرد.

آمریکا روز پنجشنبه بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های یک شرکت مستقر در این کشور را به اتهام ارتباط با سلیمان کریموف، الیگارش روس، مسدود کرد.

آمریکا می‌گوید کریموف متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است و از این شرکت برای سرمایه گذاری‌های بی نام و نشان استفاده می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد کریموف، میلیاردر فعال در سیاست‌های روسیه، به صورت مخفیانه شرکت هریتج تراست در ایالت دلاوِر را به صورت مخفیانه مدیریت و پول‌های خود را به چندین شرکت دولتی سرازیر می‌کرد.

به گفته مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، هریتیج تراست که در سال ۲۰۱۷ بنیان گذاشته شد، پول را از راه شرکت‌های صوری و تشکیلات مخفی در اروپا به آمریکا آورد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، تاکید کرد "حتی با وجود پنهان شدن نخبگان روسیه پشت نیرو‌های نیابتی و ترتیبات قانونی پیچیده"، آمریکا به اتخاذ اقدامات خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه یلن آمده است آمریکا "تحریم‌های هماهنگ چندجانبه وضع شده بر ضد آن‌هایی را که در جنگ روسیه بر ضد اوکراین سرمایه گذاری می‌کنند و از آن سود می‌برند فعالانه اجرا خواهد کرد. "

الیگارش یک اصطلاح یونانی به معنای حکومت جمعی از نخبگان است. در این نوع حکومت یک جمعی از نخبگان قدرت را در دست دست داشته و همانند نظام استبدادی اما به صورت دیکتاتوری جمعی است. آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین اقدام به تحریم و مسدود کردن دارایی های این الیگارش ها به اتهام همکاری و حمایت از دولت پوتین کرده است. 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
کشورها، شرکتها و تجار و پولدارها و مهاجران و..... باید بدانند اگر کوچکترین اتفاقی بیفتد، امریکا پول و مالشان را بالا میکشد و یا باجگیری یا جریمه یا تحریمشان میکند، الان تجارت و پول و مال و ارتباط خود را با امریکا قطع کنند، در این زمینه هم یک یک مورد برای تبلیغات است، رسانه های ما استفاده نمیکنند.
آخرین اخبار