سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه عید قربان صورت می گیرد؛

تشدید نظارت دامپزشکی بر دام های قربانی

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر سلامت دام‌های قربانی در روز عید قربان از سوی تیم های دامپزشکی اجرایی می شود.

مهدی بمان دشتی گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و انجام سنت حسنه قربانی در روز عید، نظارت بهداشتی بر کشتار دام در شهرستان فهرج  از سوی بازرسان بهداشتی با ساماندهی ۲ تیم ثابت و سیار انجام می‌شود.

او می گوید: همشهریان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های قربانی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم بودن هوا، دام قربانی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی فهرج تمام دام‌ها باید قبل از ذبح، معاینه و تایید دامپزشکی داشته باشند.

او گفت: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته اند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارند.

بماندشتی می گوید: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل، خودداری شده و دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه‌ها ارجاع داده شوند. 

 او گفت: توصیه می‌شود، لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود و مردم برای قطعه کردن گوشت، حتما از دستکش استفاده کنند.

 رئیس شبکه دامپزشکی فهرج می گوید: شبکه دامپزشکی فهرج در روز عید قربان با ۲ تیم ثابت و سیار و شماره تماس ۴۴۲۸۱۰۰۸ آماده ارائه خدمات به همشهریان است .

به گفته بماندشتی، بازرسان با عوامل کشتار دام در معابر و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی ها) در روز عید بر خورد قانونی خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.