سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عراق مطرح شد؛

امیر عبداللهیان: از عراق برای تسهیل امور حجاج ایرانی تشکر می‌کنم/ فواد حسین: آماده ایم زمینه مذاکرات ایران و عربستان را فراهم کنیم

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی خود خواستار پیگیری مسائل باقی مانده امور حج توسط دولت عراق شد.

  در این گفتگوی تلفنی، حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش های انجام شده مقامات عراق در خصوص تسهیل امور حجاج ایرانی، خواستار پیگیری مسائل باقی مانده امور حج توسط دولت عراق شد.

فواد حسین نیز ضمن اعلام مساعدت برای پیگیری مسائل باقیمانده مرتبط با سفر حج امسال، بر آمادگی دولت عراق جهت فراهم کردن زمینه های لازم در شروع مذاکرات سیاسی بین ایران و عربستان در بغداد تأکید و ابراز امیدواری کرد این گفتگوها منجر به تحولات مثبت در از سرگیری روابط فیمابین دو کشور مهم در منطقه شود.

از ده سال پیش تاکنون روابط ایران و عربستان روند تنش زایی به خود گرفته بود تا اینکه با اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر در عربستان و درپی آن حمله به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در دی ماه ۹۴ از بیش از ۶ سال گذشته تا حالا این دو کشور روابط سیاسی و اقتصادی خود را با هم قطع کرده و در این رابطه سفارت‌های خود را نیز ببندند.

تهران و ریاض، اما از بهار پارسال مذاکراتی را به میانجیگری عراق برای بهبود روابط آغاز کردند که تاکنون پنج دور از آن به میزبانی عراق انجام شده و زمان دور ششم این گفتگو‌ها نیز هنوز مشخص نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غربی های از همه پرسی نسبت به برجام در ایران وحشت دارند
۲۳:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
برجام بایستی به همه پرسی گذشته شود
غربی های از همه پرسی نسبت به برجام در ایران وحشت دارند
ملت بایستی تصمیم بگیرد