سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبیین قانون بودجه ۱۴۰۱ و تملک دارایی در نشست شورای برنامه ریزی استان قزوین

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تمامی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی فقط در قالب یک فیش حقوقی واریز می‌شود و صدور سایر فیش‌های پرداختی غیرقانونی است.

 ابوالفضل یاری در شورای برنامه ریزی گفت: این جلسه با توجه به تبیین قانون بودجه ۱۴۰۱ و تملک دارایی مهمترین جلسه شورای اداری استان در سال جاری محسوب می‌شود.

 استان قزوین علیرغم ظرفیت‌های موجود هنوز نتوانسته است از فاینانس یا سرمایه گذاری خارجی به ویژه در موضوع برق، راه آهن و مترو استفاده کند و باید برای اجرای ابرپروژه‌های استان قزوین از این ظرفیت مهم سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان؛ طبق قانون بودجه مدارس و واحد‌های آموزشی تا حد رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن معاف هستند.

 دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی مکلفند پنجره واحد خدمات هوشمند خود را توسعه دهند که با این کار شاهد ضرر و زیان ده شدن دفاتر خدمات دولت الکترونیک در استان قزوین هستیم و از نمایندگان استان در مجلس می‌خواهیم برای حل این مشکل به کمک سازمان برنامه و بودجه استان بیایند.

وزارت نیرو مکلف است تا پایان شهریور سامانه جامع اطلس آب‌های سطحی و زیرزمینی را راه اندازی کند و پس از آن از فعالیت صنایع آب بر و همچنین صدور مجوز فعالیت برای آن‌ها جلوگیری می‌شود.

باید ۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی در کشور راه اندازی شود که سهم استان قزوین هم در این قانون مشخص شده است.

 وزارت ورزش و جوانان و صداوسیما مکلفند درآمد‌های تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به حساب خزانه کل کشور واریز کنند که ۳۰ درصد از این مبلغ به حساب وزارت ورزش و جوانان و ۷۰ درصد در اختیار صداوسیما قرار می‌گیرد.

قرار بود در هر استان صندوق پیشرفت عدالت برای توسعه شکل بگیرد که تا ۸ هزار میلیارد تومان قابلیت افزایش سرمایه داشت و این سرمایه در بخش‌های مختلف از جمله مسکن هزینه می‌شد که این امر تاکنون محقق نشده و مکانیسمی برای آن تعریف نشده است.

 بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تمامی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی فقط در قالب یک فیش حقوقی واریز می‌شود و صدور سایر فیش‌های پرداختی غیرقانونی است.

 منابع دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها باید به حساب خزانه واریز شود.

 ۶۲ هزار میلیارد تومان هم برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌ها تخصیص داده می‌شود که هم اکنون این طرح در استان قزوین برای کاهش آمار بیکاران در دست اجراست و مسئولیت آن بر عهده استاندار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.