سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی کردستان به طرح های دانش بنیان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: امسال ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به طرح‌هایی دانش بنیان مولد اختصاص خواهد یافت.

ارسلان ازهاری در نشست با تعدادی از نخبگان که با هدف تبیین موضوع تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برگزار شد، گفت: اگر واحد‌های تولیدی می‌خواهند به آنچه که برنامه ریزی کرده اند برسند باید کیفیت محصولات خود را بالا برده و تولید دانش بنیان می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.

رییس بنیاد نخبگان کردستان هم در این جلسه گفت: قرارگاه دانش بنیان با هدف فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، تقویت ظرفیت جامعه نخبگان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل می‌شود.

جمال سلیمی گفت: چهار اقدام اساسی در بنیاد ملی نخبگان در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل و مشکلات کشور در دست اجراست.

او می گوید: انعقاد تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان با وزارت کشور یکی از این طرح‌ها است که بر اساس آن وظایفی برای جوامع نخبگانی استان‌ها تعریف و بر بهره‌گیری دولت از آرای نخبگان و تعمیق نظرات آنان در حل مسائل کشور تاکید شده است.

رییس بنیاد نخبگان کردستان از تشکیل چهار کارگروه تخصصی در بنیاد نخبگان استان با هدف ارائه راهکار‌های جدید برای حل چالش‌های دولت خبرداد و گفت: دولت نیز باید استفاده از این ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار دهد.

سلیمی دیگر طرح در دست اجرا را طرح دستیار نخبه برشمرد و گفت: بخش‌های اجرایی استان در قالب این طرح مشاوران نخبه‌ای را در حوزه‌های تخصصی خود به کار خواهند گرفت.

حضور نخبگان در شورا‌های تخصصی استان از دیگر اقدامات در دست اجرا بود که سلیمی به آن اشاره کرد و گفت: امیداریم با حضور نخبگان در شورا‌های تخصصی برنامه‌ریزی استان و گلوگاه‌های تصمیم گیری و سیاست گذاری، شاهد توسعه استان باشیم.

به گفته رییس بنیاد نخبگان کردستان در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در بنیاد نخبگان کردستان عضو هستند که در جشنواره‌های مختلف علمی ودانش بنیان رتبه‌های برتر را کسب کرده اند.

در این جلسه تعدادی از نخبگان استان مسائلی را در رابطه با مشکلات و موانع و راهکار‌های توسعه استان بیان کردند.

منبع: صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.