سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرهماهنگی شورای مبارزه با موادمخدر استان:

۶ مبارز کرمانی فدای سلامت جوانان ایران شدند

نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 محمدی انارکی دبیر هماهنگی شورای مبارزه  با مواد مخدر استان گفت: در سال گذشته ۶ شهید در مبارزه با مواد مخدر در استان تقدیم شد.

او می‌گوید: از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان همایش دوچرخه سوار‌ی از بیت الزهرا شروع می‌شود و تا گلزار شهدا ادامه دارد و غباروبی گلزار شهدا، میز خدمت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و رزمایش برخورد با خرده فروشان از برنامه‌های مهم ما است.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان  نیز گفت: ۵ تیرماه روز مبارزه جهانی با مواد مخدر است و سند بین المللی در حوزه مواد مخدر داریم. به گفته او در استان شورای راهبردی تشکیل دادیم و در حوزه‌های اجتمایی، فرهنگی، اقتصادی فعالیت می‌کند که در حوزه اجتماعی مواد مخدر و و اعتیاد اهم مسائل است.

جلالی می‌گوید: ذیل سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مقابله و پیشگیری از ماموریت‌های مهم در این حوزه است.

او گفت: در حوزه مقابله راهبر اساسی ما کاهش عرضه بوده است در کشفیات رتبه اول را داریم، نمونه آن سازمان‌های بین المللی همیشه جمهوری اسلامی را تشویق می‌کنند و دستاورد دوم جمهوری اسلامی، در حوزه مقابله با مواد مخدر و تقدیم شهدا است و نکته بعدی شناسایی و مصادره اموال قاچاقچیان است. 

به گفته جلالی، به روز رسانی ابزار‌های مقابله‌ای ضروری است چرا که با ابزار‌های سنتی نمی‌توان پیش رفت ، تبادل مواد مخدر امروز در فضای مجازی رقم می، خورد و نوع تهدیدات مواد مخدر نیز تغییر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان می‌گوید: در حوزه اشراف اطلاعاتی با قدرت اطلاعت دستگاه‌ها مقتدر اطلاعاتی به ویژه در کرمان بر باند‌ها و مسبره‌ها اتفاقات ناظر بر پدیده شوم مواد مخدر وجود دارد.

او می‌گوید: با پدیده مواد مخدر حاکمیت تنها نباید برخورد کند و مردم باید به کمک بیایند و در بخش سمن‌ها ۴۰۰ درصد رشد داشتیم و خیران و سمن‌ها باید رابط مردم و حاکمیت هستند.

او گفت: رزمایش عملیات جمع آوری معتادان متجاهر در این هفته رقم می‌خورد.

به گفته جلالی،  ما ۲ هزار کیلومتر با افغانستان و پاکستان مرز داربم و افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است و کشور‌های معدودی سیاست آزاد سازی را دنبال می‌کنند الان سیگار و قلیان آزاد است کجا موفق به کنترل می شویم.

او می‌گوید: جمهوری اسلامی هزینه زیادی در حوزه مواد مخدر می، دهد و مجامع بین‌المللی چشم و گوش خود را بستند و حتی حاضر نیستند برای کمک به مبارزه با توزیع مواد مخدر  برخی ابزارهای مقابله ای را در شرایط تحریم به ایران برسانند.

او گفت: زنان، دانش آموزان، دانشجویان و کارگر‌ها در خطر هستند و جامعه هدف ما در پیشگیری هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.