سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بوم در مدارس آباده

طرح بوم در مدارس شهرستان آباده اجرا شد.

یزدان پناه کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آباده گفت: برنامه بوم یکی از برنامه‌های سند بنیادین هست که در شهرستان آباده و در تمامی مدارس شهرستان اجرا شده که پس از داوری، ۴ مدرسه به مرحله استانی راه یافتند.

خلیفه معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آباده نیز با اشاره به اینکه این طرح  مهارت دانش آموزان را دنبال می‌کند، گفت: دانش آموزان با توجه به فرهنگ بومی محلی خودشان یک سری برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

او گفت: دبستان های ۲۲ بهمن و شرف بیدک و دبیرستان های بهار اندیشه و معلم به مرحله استانی راه یافتند.

خلیفه گفت: یک هزار نفر از دانش آموزان این مدارس در طرح بوم شرکت کرده اند.

همچنین زارع مدیر دبستان ۲۲ بهمن دوره دوم، دستاورد‌های فعالیت‌های دانش آموزان مدرسه خود را برشمرد که شامل گلستان خوانی، حافظ خوانی، برنامه شهاب، مجلات رشد، دستاورد‌های دانش آموزان در جشنواره‌های مختلف علمی فرهنگی هنری و ورزشی هستند.

او گفت: هرچند سال تحصیلی نیمه حضوری و بعد حضوری شد، اما فعالیت‌های مدرسه از طریق فضای مجازی پیگیری و انجام شده است.
دبستان ۲۲ بهمن مرحله دو با همکاری اولیا و مربیان نمایشگاه فعالیت‌های خود را در سی غرفه در محوطه دبستان خود به نمایش گذاشتند.

گشتاسبی مدیر برنامه بوم استان فارس نیز که به منظور داوری و ارزیابی این نمایشگاه‌ها به آباده سفر کرده بود، گفت:  دانش آموزان در این برنامه‌ها با سنت‌های بومی محلی آشنا می‌شوند و کسب مهارت‌های زندگی و حرفه آموزی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

او گفت: پس از ارزیابی، آموزشگاه‌های برتر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

خداداد رئیس شورای آموزش و پرورش آباده نیز در بازدید از این برنامه گفت: طرح استعداد یابی دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی شروع می‌شود و تا دانشگاه نیز ادامه دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.