معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش فارس به پروژه اسکان مهمانان نوروزی در مدارس به عنوان یک فرصت تربیتی نگاه می‌کند.

فرشید قاسمی در حاشیه بازدید از ستاد‌های اسکان شهر شیراز گفت: پیرو تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر عدم نگاه درآمدزایی به ستاد‌های اسکان و توجه به نگاه تربیتی، این مسئله در دستور کار کمیته اسکان مهمانان نوروزی استان در آموزش و پرورش قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: همه فعالیت‌ها می‌بایست ذیل سند تحول بنیادین قرار گیرد و در همین راستا امسال ده فعالیت که برخی ابتکارات جدیدی هستند در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش فارس بر اساس ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین طراحی شده که قرار است توسط دانش اموزان علاقمند استان انجام شود.

قاسمی گفت: بر همین اساس ابتدا رویکرد ستاد اسکان به تحول در اسکان فرهنگیان براساس ساحت‌های شش گانه تغییر کرده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین از بکارگیری دانش آموزان داوطلب استان در حداقل ۳۰ درصد از فعالیت‌های ستاد اسکان خبرداد و گفت: زمینه‌ای فراهم شده که از علاقمندی و استعداد دانش اموزان در زمینه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی استفاده و زمینه بروز خلاقیت آن‌ها فراهم شود.

قاسمی گفت: یکی از این فعالیت ها، استعداد یابی مسافران و فرزندان آن‌ها بر اساس انجام تست هوش هیجانی توسط دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تشکیل نمایشگاه از دست ساخته‌های دانش آموزان استان خصوصا طرح بوم در ستاد‌های اسکان را از دیگر این فعالیت‌ها عنوان کرد.

قاسمی در نظر گرفتن ایستگاه‌های بازی و مدیریت ان‌ها توسط دانش اموزان استان بر اساس ساحت‌های شش گانه در ستاد و محل اسکان مسافران را از دیگر این فعالیت‌ها عنوان کرد.

او، همچنین از تشکیل نمایشگاه کتاب و تخفیف در هزینه اسکان مهمانان نوروزی که دانش اموز همراه دارند نیز خبرداد و  استفاده از دانش آموزان در هنگام ثبت نام و راهنمایی مسافران را از دیگر این فعالیت‌ها عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس به راه اندازی رادیو زائر در محل ستاد‌ها و مدارس محل اسکان مهمانان نوروزی در شیراز توسط دانش آموزان خبر داد و گفت: از این ظرفیت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ استان استفاده خواهد شد.

راه اندازی مسابقات نقاشی و کتابخوانی بین دانش آموزان و مسافران توسط دانش اموزان استان از دیگر این برنامه‌هاست که معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس به ان‌ها اشاره کرد.

قاسمی انجام پژوهش میدانی از مسافران در مورد سفر و رضایت و تجربیات بدست آمده ان‌ها توسط دانش آموزان را از دیگر فعالیت‌ها و ابتکاراتی عنوان کرد که امسال برای اولین بار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش فارس انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار