سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سیل بند در مهاباد اجرا می‌شود

رئیس ادارە منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: طرح سیل بند با هدف جلوگیری از وقوع دوباره حوادث مخرب در مسیل سیلاب بالادست مکریان ایجاد شدە و هیچ یک از اراضی شخصی را تصرف یا تخریب نمی‌کند.

خالد خضری گفت: ساماندهی خط‌هایی کە جریان آب سیل را هدایت خواهند کرد مدنظر اداره منابع طبیعی و دیگر ارگان‌های مرتبط است و اجرای این طرح در کاهش خسارت بر منازل مسکونی و اموال همشهریان نقش بسرایی خواهد داشت.

وی گفت: طرح خط سیلاب اجرا خواهد شد و ساخت سیل‌بند نیز در راستای کنترل سیلاب‌ها هستند و در محدودە هیچ کدام از زمین‌های مسکونی نخواهد بود اگر اصرار مالک بر ساخت‌و ساز در خط سیلاب است، بایستی عواقب مخرب آن را متقبل شود.

رئیس ادارە منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشارە بە تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شدە در اخذ اعتبارات برای این طرح گفت: با توجە بە جذب اعتبارات برای طرحی های جدید، با تلاش‌ها و پیگیری‌های نمایندە مهاباد این اعتبارات جذب شد و مقرر شد تا قبل از شروع فصل بارش این طرح بە اتمام برسد.

با بررسی حوادث چند سال گذشتە در مهاباد و کشور، ساخت‌وساز‌های غیر اصولی و غیرمجاز نقش پر رنگی در حادث شدن این اتفاقات دارند.

بە گفتە کارشناسان یکی از علل اصلی مخرب بودن سیلاب سال گذشتە در شهرک مکریان، ساخت‌وساز غیر اصولی و عدم ساماندهی مسیل‌ها بودە است.

بر این اساس لزوم ساماندهی و کنترل خط سیلاب‌های شمال شهر مهاباد بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.