سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه میزبان مسابقات کشوری سراسری قرآن کریم و حائز رتبه برتر در بحث فعالیت‌های قرآنی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از میزبانی استان کرمانشاه برای برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور خبر داد.

حمید مجیدی‌مهر گفت : امسال مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد که میزبانی مرحله مقدماتی آن به استان کرمانشاه واگذار شده است.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر از بهترین‌های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، در نهایت برگزیدگان این بخش در مرحله نهایی مسابقات در بخش‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و پنج جزء در استان خوزستان با هم رقابت خواهند کرد.

مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در بخش‌های معارفی هم آذر ماه امسال در قم برگزار خواهد شد، مسابقات قرآن کریم در رشته‌های نغمات دینی شامل اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز در قزوین برگزار می‌شود.

تدبیر رئیس سازمان اوقاف این است که برگزاری مسابقات سراسری قرآن در ۹ ماهه باقیمانده سال بگونه‌ای تداوم داشته باشد که یک موج قرآنی در کشور راه بیافتد و فضای شهر‌ها قرآنی شود.

اداره کل اوقاف پیشران و فعال‌ترین دستگاه برنامه‌های قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این اداره کل پیشران و فعال‌ترین دستگاه برنامه‌های قرآنی در استان است، استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ در بین ۳۱ استان کشور، حائز رتبه برتر و نمره شایسته در بحث فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن شد.

حجت الاسلام محمد صالحی گفت: این اداره کل در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی استان در ۲ سال شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و اقدام‌های خوبی انجام داد.

این اداره کل همواره بین تمام دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و دیگر ارگان‌ها به عنوان مروج، ترویج کننده، آموزش دهنده قرآن کریم در همه بخش‌های آن مطرح بوده و هست و مسابقات متعددی در این زمینه در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌کند.

کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در زمان شیوع ویروس کرونا در استان اصلا تعطیل نشد و به صورت مجازی، تلفیقی حضور - نیمه حضوری همیشه دایر بوده است.

هرچقدر برای تبلیغ، ترویج و آموزش قرآن کریم در جامعه تلاش کنیم؛ باز کم است، این روز‌ها حتی افراد حاضر نیستند، یک جلد قرآن مجید خریداری کنند و برای جبران این عقب ماندگی باید تلاش و کوشش زیادی در سطح انجام دهیم.

 این اداره کل در همه بخش ها، شهرستان‌ها و سطح استانی مسابقات قرآنی را به طور منظم برگزار می‌کند و به همین خاطر در بسیاری از مسابقات کشوری و بین المللی حائز رتبه‌های برتر بوده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.