سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷۵ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در خراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از فعالیت ۷۵ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان ورود به دبستان در خراسان رضوی خبر داد.

جواد روحانی  گفت: ۷۵ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان ورود به دبستان در این استان فعال شده است و والدین با مراجعه به مدارس ابتدایی و نام‌نویسی اولیه می‌توانند نوبت‌ حضور در پایگاههای سنجش سلامت را دریافت کنند.

او گفت: علاوه بر پایگاههای اولیه سنجش سلامت در استان، تعداد پنج پایگاه تخصصی نیز سنجش تخصصی سلامت نوآموزان را برعهده دارند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی پیش بینی کرد امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار بگیرند و روند صدور شناسنامه سلامت برای آنان طی شود.

او گفت: سال گذشته ۹۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

روحانی گفت: سن شرکت در طرح سنجش سلامت امسال به چهارسال و پیش دبستانی یک رسیده به این ترتیب نوآموزان پیش دبستانی یک و ۲ می‌توانند با شرکت در این طرح قبل از سن ورود به مدرسه تحت غربالگری سلامتی قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد تحت پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

روحانی گفت: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت ۶۰ هزار تومان هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

او گفت: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

هم اکنون خراسان رضوی دارای پنج هزار مدرسه در دوره اول و دوم ابتدایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.