سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ بقعه و امامزاده استان زنجان میزبان طرح نشاط معنوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح نشاط معنوی در ۸ بقعه متبرکه و امامزاده زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین کرمی گفت: همزمان با ایام تابستان طرح نشاط معنوی ۸ بقعه متبرکه و امامزاده زنجان اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان این طرح با حضور مربیان رشته‌های مختلف کلاس‌های تابستانی در ۸ بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد.

او می گوید: پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ الی هزار نفر در این طرح حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی گفت: امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، بقعه قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر طارم، امامزاده اسماعیل (ع) و زیدالکبیر (ع) ابهر میزبان این طرح در  استان زنجان خواهند بود.

او می گوید: آموزش مهارت‌های دهگانه زندگی کلاس‌های قرآن و احکام، آموزش‌های فنی و هنری و مهارتی مثل صنایع دستی، مهارت‌های رایانه‌ای، خطاطی و نقاشی و برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی برای دانش آموزان از جمله محتویات ارئه شده در این طرح خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زمان اجرای این طرح از اول تیرماه تا ششم مرداد ماه امسال است.

به گفته کرمی مخاطبین این طرح دانش آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ تا ۱۸ سال خواهند بود که با توجه به شروع ماه محرم در اواسط تابستان امسال، در صورت مهیا بودن شرایط در بقاع متبرکه و امامزادگان تا پایان مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

او می گوید: اساتید و مربیان این طرح از میان مبلغین بومی و اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه و مربیان دوره دیده سبک زندگی اسلامی یا مربیان محلی و منطقه‌ای در رشته‌های مختلف مهارت آموزی و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این کلاس‌ها خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود حداقل از آموزش‌های ۸ مربی رسمی و حداکثر ۲۰ مربی مرتبط در این طرح بهره ببریم.

او می گوید: مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه‌های مختلف، تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی، استفاده از ابزار‌های روز مثل فضای مجازی و ارتباط گیری موثر از اهداف این طرح است.

کرمی گفت: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکار‌های موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اگر برای نسل جوان برنامه‌ای نداشته باشیم، دشمنان برنامه‌های مختلفی دارند تا این خلاء را پر کنند پس باید همیشه در این گونه زمینه‌ها فعال و بروز باشیم تا بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود را در قبال پرورش صحیح این نسل ادا کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.