سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

مطالبه جدی ما توسعه سند رسمی است

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: مطالبه جدی ما در دادگستری استان توسعه اسناد رسمی درمعاملات است.

حجت الاسلام حمیدی درنشستی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: توصیه ما به مردم این است که در معاملاتی که انجام می دهند  به سمت دفاتر اسناد رسمی بروند چرا که اگر معاملات ملکی وغیره سند رسمی داشته باشد خیلی معضلات حقوقی رفع می شود.

او می گوید: اگر سند رسمی درمعاملات باشد مشکلات و گرفتاری خیلی پرونده های دادگاه برطرف می شود ، لذا ما اولا باید فرهنگ سازی کنیم مردم درمعاملات کار را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند واین نباشد که در بنگاه معاملات ملکی و با سند دستی کار انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هرمعامله ای چه خودرو چه ملکی وحتی قراردادهایی که تنظیم می شوند باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود، بخشی از کار مربوط به رسانه هاست، به مردم هشدار بدهید ممکن است کلاهبرداری  حتی از این اسناد انجام شود و چون پشتوانه قانونی ندارد مشکل ساز می شوند.

او می گوید: بخشی از کار هم اگر بروکراسی اداری مطرح است و یا استعلام های غیرضروری در دستگاههای اداری وجود دارد باید کم شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بعضا فرد۱۰ استعلام باید برای یک کار انجام دهد، برخی قوانین مقررات مشکل دارد  که باید اصلاح شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:  ما نیز هرچه از دست مان برمی آید برای کمک به توسعه اسناد رسمی درجامعه انجام می دهیم .

او گفت: صد وپنجاه نشست دریک ماه حضور من در دادگستری برگزارشده است و من به این افتخار می کنم و تجربیات خوبی از گفتگو با افراد مختلف کسب کردم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.