سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

مجید آزیز مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در دوره دو ماهه ابتدای امسال حدود ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد کاهش مصرف برق در سطح استان بوده‌ایم.

مجید آزیز گفت: در زمینه مصرف برق اقدامات گسترده‌ای در بخش تولید و افزایش ظرفیت‌­های نیروگاهی صورت گرفته است و با همکاری مشترکان به ویژه در بخش‌های صنعتی، کشاوزی و اداری خوشبختانه مشکلی در تامین برق بخش خانگی نداریم.

او گفت: با توجه به روند افزایش دمای هوا در روزهای آینده مردم عزیز استان کماکان با انجام اقدامات صرفه‌جویانه به تامین برق مطمئن و مداوم کمک کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مردم با اقداماتی از جمله استفاده از دور کند کولر آبی، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵ درجه، استفاده از لامپ‌های SMD و LED برای تأمین روشنایی، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل اتو، ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی، بخارشور در ساعات اوج مصرف نه تنها به صرفه­­ ­جویی در مصرف برق بلکه از افزایش هزینه‌­های برق در سبد خانوار جلوگیری خواهند کرد.

آزیز گفت: از ابتدای اجرای طرح صرفه جویی مصرف برق ادارات، تا به امروز تعداد ۱۱۶ اداره شامل سازمان‌های عمومی و دولتی، بانک‌ها، شهرداری در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی به جز مشهد و طرقبه و شاندیز  از میزان مصرف ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل در ساعات اداری عدول کرده‌اند که نسبت به قطع برق آن ها اقدام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.