سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

آموزش و پرورش فارس در راه اندازی هنرستان‌های دانش بنیان پایلوت کشوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فارس برای راه اندازی هنرستان‌های دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است که این می‌تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

محمد خلیل عسکری در یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای اموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان فارس ۶۱ هزار و ۲۴۲ نیروی انسانی وجود دارد و این استان با ۵۹ منطقه آموزشی بزرگترین آموزش و پرورش کشور از حیث تعداد مناطق آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در فارس تعداد ۹۴۱ هزار و ۲۰۴ دانش آموز در ۴۳ هزار و ۹۶۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

او گفت: در این استان ۵ هزار و ۸۶۱ مدرسه عادی داریم که از این‌ها هزار و ۹۳۴ مدرسه عادی دولتی مختلط هستند که عمده این مدارس در دوره ابتدایی است.

عسکری گفت: باتوجه به اینکه دانش آموزان دختر در دوره ابتدایی به بلوغ می‌رسند این اختلاط مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

او گفت: از کل نه هزار و ۲۳۶ مدرسه استان ۳ هزار و ۱۷۹ مدرسه مختلط داریم که در کنار این‌ها تعداد ۱۴۲ مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد که ۲۱ مدرسه شبانه روزی در حوزه عشایری دایر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در فارس هنرستان شبانه روزی عشایری نداریم که ضرورت دارد یک هنرستان شبانه روزی پسرانه و یک هنرستان شبانه روزی دخترانه راه اندازی شود.

عسکری گفت: میانگین تراکم دانش اموزی استان ۲۳ و ۴ دهم است و این رقم در شیراز با توجه به اینکه ۳۰ درصد دانش اموزان استان در این شهر تحصیل می‌کنند بسیار بیشتر است.

او گفت: در شهر شیراز ۳۱۹ هزار و ۳۵۵ دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از کلان مساله‌های آموزش و پرورش فارس در سال پیش رو بحث نیروی انسانی است که مجموع جذب ما در سال اینده ۵ هزار و ۳۷۹ نفر خواهد بود که پیش بینی بازنشستگی در مهرماه سال آینده ۵ هزار و ۹۶۶ نفر است.

عسکری گفت: ما اگر تنها جذب و بازنشسته‌های سال پیش رو را در نظر بگیریم ۵۸۷ نیرو کمبود داریم.

او گفت: در مجموع در استان ۱۱ هزار و ۴۷۷ نیرو کمبود داریم که برای جبران از یک هزار و ۵۸۸ نیروی بازنشسته استفاده خواهیم کرد و همچنین از ظرفیت هزار و ۴۰۱ عوامل اجرایی یعنی مدیران و معاونین استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با این وجود برای سال آینده ۸ هزار و ۲۴۸ نیرو کمبود داریم که نیاز هست بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای استان فارس در نظر گرفته شود.

عسکری گفت: فارس برای راه اندازی هنرستان‌های دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است که این می‌تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

او گفت: در فارس ۱۱ مرکز آموزشی و رفاهی وجود دارد و همچنین ۶ درمانگاه فرهنگیان و ۳۵ خانه معلم وجود دارد که بعضی از این‌ها مثل مرکز آموزشی رفاهی اقلید نیاز به حمایت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مرکز آموزشی رفاهی شماره ۲ فرهنگیان فارس در فرهنگ شهر شیراز، جهرم و فسا و ساختمان درمانگاه داراب نیز نیاز به منابع مالی برای افتتاح دارد.

او گفت: استان فارس قطب درمانی کشور است که مراجعات زیادی از سراسر کشور به درمانگاه‌های این استان مراجعه می‌کنند که نیاز به تقویت و تجهیز ساختمان همراه بیمار داریم.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: یک طرح ۴۸۶ واحدی مسکن نیز از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان در حال ساخت است که متاسفانه کمک کاری‌های در این زمینه شده است که نیازمند تاکید و پی گیری از سوی وزارت است.

عسکری گفت: استان فارس را به عنوان یک ظرفیت گردشگری می‌دانیم و امسال دومین استان به لحاظ پذیرش گردشگران نوروزی بودیم که از این لحاظ نیازمند یک اردوگاه ملی هستیم.

او گفت: یکی از ۸ دهکده ورزشی کشور به فارس اختصاص داده شده است که این یک فرصت خوب برای استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال‌های گذشته، استان فارس پذیرای مسابقات ورزشی بین المللی بود که این مسابقات در مجموعه ورزشی بعثت برگزار شد که اگر این مجموعه ورزشی تکمیل و بهسازی شود قطعا در اینده نیز می‌تواند میزبان و پذیرای بسیاری از مسابقات باشد.

او گفت: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز پروژه‌های نیمه تمامی دارد که امروز ۴۲ طرح ورزشی در استان افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تعدادی تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی در حال انعقاد است که اولین تفاهم ما با شهرداری بوده است که مطالبات ۹۴ میلیاردی از شهرداری نیز وجود دارد.

او گفت: امروز کلنگ دانشگاه فرهنگیان استان نیز به زمین زده خواهد شد که این یک فرصت بزرگ برای آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۲۱ هزار فرهنگی سراسر فارس در مسابقات ورزشی فرهنگیان استان شرکت کردند که هفته گذشته یکهزار و هشتصد نفر به مرحله استانی صعود کردند که این مسابقات با یک پیوست فرهنگی انجام شد.

او گفت: مسابقاتی نیز برای دانش آموزان و اولیای دانش آموزان نیز برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دستور حضور آموزش و پرورش فارس در هیات پژوهش استانداری استان نیز توسط استاندار نیز صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.