سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:

خواستار آزادسازی دارایی های افغانستان هستیم

زهرا ارشادی گفت: دارایی های افغانستان برخلاف موازین اولیه بشردوستانه و بین‌المللی مصادره یا مسدود شده اند.

سفیر و معاون نمایندگی  ایران در سازمان ملل ضمن اعلام تسلیت به دلیل زلزله مرگبار افغانستان که بیش از ۱۵۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته، از جمعه بین المللی خواست منابع خود را برای انجام اقدامات فوری در واکنش به این فاجعه انسانی بسیج کنند.

زهرا ارشادی در ادامه خواستار آزادسازی دارایی های افغانستان شد که برخلاف موازین اولیه بشردوستانه و بین‌المللی مصادره یا مسدود شده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بهمن پارسال فرمانی را در خصوص هفت میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان موجود در بانک های آمریکا امضا کرد.

بر این اساس سه ونیم میلیارد دلار از این پول به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر داده می‌شود و سه ونیم میلیارد دلار دیگر آن صرف کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خواهد شد.

این اقدام بایدن با موج گسترده‌ای از انتقادات ملی و بین‌المللی مواجه شد.

روسیه، چین و ایران این اقدام بایدن را به عنوان تحمیل فشارهای اقتصادی بیشتر بر مردم فقیر افغانستان برشمردند و آن را ظالمانه خوانده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز نسبت به اختصاص پول افغانستان به قربانیان ۱۱ سپتامبر اعتراض کرد و گفت که بایدن در پی تصاحب دارایی‌های مردم افغانستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
روسری های گل گلی رو واسه سیاسیون مد کنید. یه تنوعی داده بشه.
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۱
شما نماینده ایرانی یا افغانستان داد مردم ایران بزن.تحریم کمر اقتصاد وتولیدمملکت خرد کرده هرروز کارخانه ها وشرکتهای مختلفی تعطیل میشن شما نمیبینی.دارایهای افغانستان دیدی.راست میگی بروحقابه ای هیرمندازافغانستان بگیر.واقعا باید به شما باید گفت شیاد نه دیپلمات
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخ دارایی خودت را ازادسازی کن اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ