سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی به حوزه گردشگری در لردگان

فرماندار لردگان گفت: در سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، ۳۲ میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه گردشگری به این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

آقای بابامیر در نشست بخشداران و شهرداران لردگان با مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: البته این میزان اعتبار کافی نیست و جذب سرمایه‌گذاران برای تقویت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در این شهرستان ضروری است.

انتظار می‌رود تا مسئولان میراث‌فرهنگی، توجه ویژه‌ای به منظور اختصاص اعتبارات ۱۴۰۱ به شهرستان لردگان داشته باشند.

۵۶۰ مسجد و بقعه متبرکه در لردگان وجود دارد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان باید مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

تسریع در روند تهیه طرح جامع گردشگری لردگان ضروری است و رودخانه‌های خرسان و ارمند، سد‌های کارون چهار و خرسان، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و آبشار‌های مختلف از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


با توجه به عبور دو جاده شریانی کشور از شهرستان لردگان، فراهم کردن زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی باید در دستور کار مسئولان متولی قرار گیرد.

روزانه ۴۰ هزار خودرو از جاده‌های لردگان تردد می‌کند و با توجه به این ظرفیت، روند احداث و راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه دائمی فروش تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این شهرستان تسریع شود.

توجه به لباس‌های محلی مردم این شهرستان می‌تواند در تقویت اقتصادی این بازار تاثیرگذار باشد.

چشمه برم لردگان از مهم‌ترین اماکن دارای پتاسنیل برای سرمایه‌گذاری گردشگری به‌شمار می‌رود.

با احداث و بهره‌برداری از سد خرسان سه فضای بسیار مناسب گردشگری در منطقه ایجاد و زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.

زندگی عشایری در لردگان یکی از بهترین فرصت‌ها برای توسعه گردشگری و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان است.

بازارچه تولیدات صنایع دستی در لردگان احداث می‌شود

آقای جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تنوع محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی لردگان، راه‌اندازی مکان و احداث بازارچه‌هایی برای عرضه و فروش تولیدات این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان لردگان با هدف جذب سرمایه‌گذاران توانمند و انجام سرمایه‌گذاری در این حوزه با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته که نیازمند همکاری و مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

تمامی سرویس‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به‌زودی بازسازی و در مجاورت آن محل فروش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و سوغات محلی مشخص و مکانی برای نمازخانه احداث و مدیریت آن به متولی مشخص واگذار می‌شود.

راه‌اندازی و تجهیز اردوگاه‌های گردشگری با بهره‌مندی از سیاه‌چادر‌های عشایری و مصالح بومی و محلی در اولویت سرمایه‌گذاری قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری سابقه دیرین و چندهزارساله در حوزه میراث‌فرهنگی دارد و شهرستان لردگان جزو مناطق غنی استان در این حوزه به‌شمار می‌رود.

مردم برای جلوگیری از هرگونه حفاری غیرمجاز و پیشگیری از فعالیت قاچاقچیان آثار فرهنگی در این حوزه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک کنند.

توجه به تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرستان لردگان مورد توجه قرار دارد و باز زنده‌سازی برخی رشته‌های فراموش شده در اولویت قرار گرفته است.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های گردشگری در لردگان

حجت‌الاسلام رحمانی جمعه لردگان گفت: این شهرستان از ظرفیت‌های فراوان به‌ویژه در حوزه گردشگری برخوردار و برای توسعه آن به تقویت زیرساخت‌ها نیاز است.

فرهنگسازی به‌منظور اشتغال افراد به خصوص بانوان در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی می‌تواند در افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت خانوار‌ها تاثیرگذار باشد و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف شود.

با توجه به عبور جاده ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری و خدماتی در حاشیه این جاده به افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.