توسعه بازارچه صنایع‌دستی در میدان قدس شهرکرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس شهرکرد توسعه می‌یابد.

آقای جیلان گفت: با توسعه بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس شهرکرد در آینده نزدیک این بازارچه به بلوار آیت‌الله کاشانی متصل خواهد شد.

تقاضای هنرمندان برای دریافت غرفه و استقرار در این بازارچه زیاد است و برخی از فعالان مستقر در آن از بانوان سرپرست خانوار هستند.

با توسعه بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس شهرکرد زمینه استقرار تعداد بیشتری از هنرمندان و محصولات بیشتری از تولیدات هنرمندان این استان فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


از مجموع ۲۵۶ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در کشور ۸۰ رشته در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۱۵ رشته آن مختص عشایر است.

بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس در سال ۱۳۹۶ با همکاری شهرداری شهرکرد راه‌اندازی شد.

تعداد کم رفت و آمدها، تردد پائین و بن‌بست بودن از مهم‌ترین مشکلات بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس شهرکرد به‌شمار می‌رود.

به‌همین منظور ایجاد کریدور نور با هدف ارتقای وضعیت تبلیغات بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی میدان قدس شهرکرد می‌تواند در افزایش جذب مردم برای حضور در این بازارچه تأثیرگذار باشد.

اختصاص حداقل پنج تابلو تبلیغاتی در سطح شهرکرد از سوی شهرداری می‌تواند به توسعه و رونق صنایع‎دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار