سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی یک ماده محافظ در برابر یخ زدگی برای افزایش طول عمر اعضای پیوندی

گروهی از دانشمندان استرالیایی ضد یخ جدیدی ابداع کرده‌اند که قادر است سلول‌های انسان را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و راه را برای حفظ بهتر اندام‌های حیاتی برای پیوند‌های پزشکی باز کند.

انجماد، که به حفظ سلول‌ها برای مدت طولانی در دما‌های پایین کمک می‌کند، در درمان‌های سلول‌سازی کمکی یا درمان‌های سلول‌های بنیادی کلیدی است، اما به دلیل پیچیدگی این فرآیندها، هنوز از تلاش‌ها برای حفظ اندام‌ها و بافت‌های انسان دور است.

دانشمندان مؤسسه سلطنتی فناوری در ملبورن استرالیا از ضد یخ جدید متشکل از پرولین و گلیسرول بر روی چهار نوع سلول انسانی (پروستات، مغز، پوست و گلبول‌های سفید خون)، پس از آن‌که آن‌ها را برای چندین ساعت در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد قبل از انجماد در سلول‌های خونی نگه داشتند، استفاده کردند.

سافرون برایانت، محقق اصلی این پروژه، توضیح داد که این محافظ علاوه بر سمیت کمتری که برای بافت‌های انسانی نسبت به عواملی که جامعه علمی در پنج دهه گذشته استفاده کرده است، دارد امکان استفاده از یک فناوری و مواد مشابه را در انواع مختلف سلول‌ها برای جلوگیری از آسیب به ساختار خود از طریق تشکیل کریستال‌های یخ فراهم می‌کند.

برایانت گفت: با استفاده از این عامل جدید، "یک بار (سلول ها) منجمد شده را می‌توان برای سال‌ها حفظ کرد و تاکید کرد که این تحقیقات راه جدیدی را در آینده برای ذخیره مواد پیچیده‌تر مانند پلاکت‌ها باز می‌کند. "

این دانشمند استرالیایی در بیانیه‌ای افزود: فناوری‌های امروزی تنها اجازه می‌دهند (پلاکت ها) تا یک هفته ذخیره شوند، اما با انجماد موفقیت آمیز، پلاکت‌ها را می‌توان برای سال‌ها ذخیره کرد.

تیمی از موسسه سلطنتی فناوری در ملبورن تاکید کرده است که این کشف آن‌ها در آینده امکان کاهش لیست انتظار پیوند‌هایی مانند قلب و ریه‌ها را که تحت فناوری‌های فعلی ماندگاری محدودی دارند ممکن می‌سازد.

این تیم محققین توضیح داد که ۶۰ درصد از اعضای حیاتی که از زمان اهدا تا زمان پیوند به بیماران قابل حفظ است، به دلیل عدم امکان حفظ آن‌ها در این روش‌های جراحی، از بین می‌روند.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.