سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیدگان سومین رویداد ملی «فهما» در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

برگزیدگان سومین رویداد ملی «فهما» ۱۴۰۰ با حضور فعالان و مدیران کانون‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی تجلیل شدند.

 آیین پایانی سومین رویداد ملی فهما و تجلیل از برگزیدگان این رویداد که روز دوشنبه با حضور مسوولان و مدیران استانی وهمچنین فعالان کانون های فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این آیین، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را نقطه امیدی برای امروز و آینده جامعه دانست.

علیرضا نوروزی گفت: از اول انقلاب تاکنون مساجد همواره سنگر بوده و فعالیت‌های مختلف و بزرگی در آنها صورت گرفته و امروز نیز همچنان مساجد را باید به عنوان سنگر قبول کنیم و بدانیم ما سنگردار این نظام هستیم.

او گفت:ذائقه فعالیتی مساجد را باید تغییر داده و خلاصه کردن فعالیت مساجد به برنامه‌هایی چون سالگرد و رحلت عبور کرده و با اجرا و انجام فعالیت‌های متنوع سعی کنیم آینده بهتری برای فرزندانمان ترسیم کنیم.

نوروزی با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:نقطه تمرکز و توجه دولت سیزدهم مساجد است و باید برگزاری برنامه‌های مهم در مساجد در راس کارهایمان باشد.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران هم در این مراسم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای فعالیت نسل جوان است.

حجت الاسلام رحیم نیساری با اشاره به سرود «سلام فرمانده» گفت: این سرود  که توسط جوانان خوانده شد در سطح جهانی و بین المللی پرآوازه گشت.

او می گوید: کانون‌های فرهنگی هنری بیش از بیش باید در زمینه اعتقادات تلاش کنند زیرا امروز دشمن ذهن جوانان را نشانه گرفته و تلاش می‌کند با آنتن ماهواره جوانان را از مسیر خود خارج کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران گفت:در شرایطی که دشمنان تصور نمی‌کردند، تولید و پخش سرود سلام فرمانده آب پاکی به روی دست آنها ریخت چنانکه اعتراف کردند با ساخت انواع انیمیشن و فیلم تلاش کردیم ذهن جوانان را نشانه بگیریم ولی یک سرود همه چیز را بر هم زد.

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی هم در این مراسم  گفت:برای سومین بار متوالی آذربایجان‌غربی جزو برترین ها در رویداد ملی فهما  می‌شود و در سال ۹۸ نیز استان توانست عنوان برتر را کسب کند.

 حجت الاسلام بیگی  گفت:در دوران کرونا و شرایط ناشی از آن هرگز فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد تعطیل نشد بلکه در بستر فضای مجازی به کار خود ادامه داد و هر مدیر کانون با باز کردن صفحه‌ای به فعالیت خود ادامه داد.

او گفت: وجود کانون‌های فرهنگی مختلف در استان، پتانسیل بزرگی است و فعالان این کانون‌ها در حقیقت به جهاد تبیین پرداخته و در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بیگی گفت:در کانون مساجد اصناف مختلف را دور هم جمع کردیم تا از ظرفیت‌ها استفاده شود و این حرکت، گام موثری در جهت جهاد تبیین و حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

در ادامه این مراسم همچنین از برگزیدگان سومین «رویداد ملی فهما» با اهدا هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.