سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی بیش از ۲۵۰۰ موادغذایی غیرقابل مصرف در شیراز

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز گفت: بالغ بر ۲۵۰۰مواد خوراکی غیرقابل مصرف شامل ضایعات مرغ و روغن جامد خوراکی تاریخ گذشته در شیراز کشف و معدوم شد.

علیرضا شریعتی گفت: بازرسی‌های بهداشتی با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی، از مهم‌ترین وظایف مرکز بهداشت است و در همین راستا کارشناسان بهداشت محیط با انجام بازدید‌های مستمر از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه‌ها، بر روند نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز نظارت دارند.

او گفت: در همین راستا و در پی بازدید‌های بهداشتی مشترک بازرسان بهداشت محیط این مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ شامل سر، پا و اسکلت، به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: این محموله غیربهداشتی با همکاری شبکه دامپزشکی، برای معدوم سازی به روش بهداشتی با دستگاه لاشه سوز، به خارج از شهر منتقل و پرونده فرد متخلف برای گذراندن مراحل قانونی، به مراجع قضایی ارسال شده است.

شریعتی همچنین از کشف و توقیف ۱۰۷۰ کیلوگرم روغن جامد خوراکی تاریخ گذشته در بازدید کارشناسان بهداشت محیط این مرکز، در شیراز خبر داد و افزود: در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۴ حلب روغن جامد ۵ کیلویی گذشته از انبار یک رستوران، کشف و جمع آوری شده است.

او گفت: نمونه برداری از این محموله توقیفی انجام شده و بررسی‌های نهایی در آزمایشگاه معتمد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام می‌شود.

شریعتی، ارزش ریالی این روغن‌های جامد تاریخ گذشته را بیش از ۸۵۰ میلیون ریال، عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.