سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت لوبیا در اقلید

پیش بینی شده ۱۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کشت لوبیا اختصاص یابد.

خدا مراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز کشت لوبیا از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص یافته است.

او گفت: شهرستان اقلید قطب تولید لوبیا در استان فارس و بیش از ۷۰ درصد از لوبیای استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود.

طرفدار با اشاره به اینکه کشت لوبیا در شهرستان از اردیبهشت ماه آغاز و در شهریورماه برداشت می‌شود گفت: با تولید ۴۲ هزار تن محصول بخش زیادی از نیاز بازار استان فارس و استان‌های همجوار را تامین کند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ارقام بذر مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز بوده که با حضور مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف تولیدکننده بذر، رقم‌های جدیدی، چون چیتی صالح، غفار، کوشا و صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز در سال‌های اخیر کشت و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شده است.

او گفت: با ورود شرکت‌های تولید بذر در این عرصه و فعالیت این شرکت‌ها علاوه بر خرید محصول با قیمت مناسب، زمینه تولید بذر مرغوب و با کیفیت و با خلوص بالا و مناسب منطقه فراهم شده است.

طرفدار گفت: وجودشرایط جوی مناسب، خاصیت انبارداری محصول، استفاده از سیستم‌های مناسب مدیریت آب در مزرعه و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از شیوه‌های مبارزه بیولوژیک در شهرستان، وجود ایستگاه تحقیقات کشاورزی و کشاورزپیشرو در منطقه از دلایل موفقیت کشت لوبیا در شهرستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.