سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان:

امسال ۷۱ بیمار جدید دیالیزی در استان همدان شناسایی شد

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: امسال ۷۱ بیمار جدید دیالیزی در استان شناسایی شدند و زیر پوشش این انجمن قرار گرفتند.

ابوالفتح میرزایی گفت : اکنون یک هزار و ۲۶۳ بیمار دیالیزی، پیوندی و دارویی در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۵۷۲ بیمار برای انجام دیالیز به بیمارستان‌ها مراجعه می کنند و با بهره گیری از دستگاه، خون آن‌ها تصفیه می‌شود.

امسال ۳۳ بیمار کلیوی هم فوت شدند که  ۳۱ بیمار دیالیزی و ۲ بیمار پیوند کلیه بودند که علت مرگ یکی نفر از بیماران پیوندی هم  ابتلا به کرونا بوده است.

او گفت: ۱۱ بیمار دیالیز صفاقی هستند یعنی بدون استفاده از دستگاه، فرایند دیالیز آن‌ها در داخل منزل صورت می‌گیرد همچنین ۵۴۴ بیمار نسبت به دریافت و پیوند کلیه اقدام کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت : ۱۳۶ بیمار کلیوی در استان همدان دارو مصرف می‌کنند که این افراد کلیه خود را از دست دادند، اما اکنون به مرحله دیالیز نرسیده اند هر چند در آینده بسیار نزدیک این افراد نیز باید نسبت به دیالیز اقدام کنند.

میرزایی گفت : سال گذشته ۲۵ مورد پیوند کلیه انجام شد که تنها ۲ مورد از این عمل‌های جراحی در بیمارستان داخل استان همدان و مابقی در خارج از استان صورت گرفت.

به گفته او پارسال هم ۲۳۱ بیمار جدید به شمار بیماران کلیوی موجود در استان اضافه شد در مقابل ۲۱۳ نفر نیز فوت کردند که از این تعداد  ۵۹ بیمار کلیوی  به علت ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: از بیماران پیوند کلیه نیز ۶۸ نفر سال گذشته جان خود را از دست دادند که مرگ ۲۹ نفر به علت ابتلا به کرونا و ۳۹ نفر دیگر سایر بیماری‌ها گزارش شده است.

میرزایی گفت: با مشکل تامین دارو برای بیماران مواجه نیستیم و اکنون در ۹ بیمارستان ۹ شهرستان استان دیالیز صورت می‌گیرد و تنها بیمارستان شهرستان درگزین به دستگاه دیالیز مجهز نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خدا انشاا...شفا بده