سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش آسیب‌های اجتماعی با حفظ اصالت خانواده و تقویت باورهای اعتقادی و دینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش معضلات و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی با تقویت اصالت خانواده و تقویت بنیان‌های اعتقادی و باور‌های دینی امکان پذیر است.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات و دیدگاه‌های علمی و تخصصی در تدوین اسناد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان گفت: اثرگذاری این گونه اسناد طولانی مدت است و باید به صورت ویژه و کارشناسی شده به آن‌ها پرداخته شود.

آقای حسین‌میرزایی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری گفت: نظرات تخصصی در تدوین اسناد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شود.

موضوع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با سلامت و آرامش تمامی اقشار جامعه در ارتباط است از این رو باید امور مربوط به آن نیز با نگاهی تخصصی و دلسوزانه مورد بررسی قرار گیرد.

 جامعیت اسناد و طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد و لازم است برای تدوین این اسناد زمان کافی اختصاص یابد تا امکان استفاده از تمامی دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات صاحبان اندیشه و فکر در تنظیم جزییات این اسناد نیز فراهم شود.

 دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند با توجه به رسالت‌های سازمانی و مسئولیت‌های مشخص شده و همچنین با در نظر گرفتن نیاز‌های جامعه هدف خود، برای ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

 اقدامات پیشگیرانه همواره باید در اولویت باشد و با برنامه‌ریزی مناسب از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

 اگر به معنای واقعی خواهان کاهش معضلات و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به اصالت خانواده و تقویت بنیان‌های اعتقادی و باور‌های دینی در این نهاد مهم اجتماعی توجه نماییم.

 ساده‌انگاری و عادی شدن برخی رفتار‌های نامناسب بین خانواده‌ها خطرناک است.

 اقدامات سخت‌افزاری در حوزه فرهنگی تنها قالب ظرف را دارد و باید با برنامه‌های نرم‌افزاری و نهادینه کردن آموزه‌های دینی، محتوا برای این ظرف آماده شود.

توجه به اقدامات زیربنایی و ارائه آموزش‌های لازم به افراد در سنین پایین در مصونیت بخشی و دورماندن جامعه از آسیب‌ها مهم است.


بیشتر بخوانید


با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و اجرای برنامه‌های پژوهشی و عملیاتی، شرایط برای ترویج و تقویت اندیشه‌ها و باور‌های صحیح اخلاقی و اسلامی بین نوجوانان و کودکان فراهم خواهد شد.

در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری، موضوعاتی، چون برنامه کاهش آسیب‌ها در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت تشکیل کمیته افکارسنجی، اختصاص اعتبارات موردنیاز برای اجرای طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به اجرای برنامه‌های نشاط آفرین و شادی بخش در جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان و حمایت از ظرفیت‌های سوت‌زنی و گزارش‌های مردمی برای ارتقا سطح نظارت‌های اجتماعی نیز مطرح و درباره آن‌ها بحث و گفتگو شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.