سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های راهبردی و اثرگذار خود را در راستای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه به دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه کنند.

آقای حسین‌میرزایی در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: کلیات سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان تدوین شده است و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه باید برنامه‌های راهبردی خود را در مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران به منظور جامع‌تر شدن این سند ارائه کنند.

برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان تنها به نشست‌های اداری و مباحثی که در حیطه اختیارات و وظایف مجموعه‌های اداری تعریف شده است، بسنده کرد و باید برای موضوعاتی که به سلامت و نشاط جامعه و به طور ویژه به حوزه جوانان و نوجوان مربوط می‌شود، دیدی فراتر از حوزه اداری و سازمانی را مدنظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


نقش دادن به مردم و نقش‌پذیری آنان نیز در حوزه مسائل اجتماعی بسیار مهم است؛ از این رو توجه به گروه‌های مرجع مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند به بهتر اجرا شدن برنامه‌های پیشگیرانه و مداخلات سلامت اجتماعی کمک کند.

دستگاه‌های اجرایی به ویژه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی در چهارمحال و بختیاری باید برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی و اثرگذار خود را در راستای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه به دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه کنند.

تجربه مهار کرونا در روز‌های اوج‌گیری شیوع آن و انجام اقدامات اغنایی، بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی نشان داد که این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند در پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی نیز کارساز باشد.

اجرای آموزش‌های خانواده محور و تقویت بنیاد‌های اعتقادی و باور‌های دینی از مواردی است که لازم است عزم همگانی برای آن شکل بگیرد و فرهنگ کار تیمی در راستای آن در استان تقویت شود.

انتظار می‌رود کمیته‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان هر چه سریع‌تر برای تدوین و ارائه برنامه‌های عملیاتی خود اقدام کنند.

تشکیل ۱۷ کمیته کارگروه اجتماعی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

آقای خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت موردی برای هر یک از آسیب‌های شناسایی شده ابلاغ و برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین سند به صورت برش استانی انجام شده است که با توجه به مشکلات پیش آمده در جامعه پس از شیوع کرونا بهتر است عزمی همگانی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه شکل گیرد.

۱۷ کمیته زیرمجموعه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تشکیل شده است و افزایش کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه ویژه جوانان و نوجوان و بهره‌گیری هر چه بهتر از سمن‌ها و گروه‌های مردمی از جمله اقداماتی است که به همکاری همه‌جانبه کمیته‌ها نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۴:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چهارمحال و بختیاری می‌باید به قطب ماشین سازی و لوازم خانگی و خودروسازی کشور تبدیل شود و این ظرفیت در نیروی کار استان موجود می‌باشد.
آخرین اخبار