سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات به عشایر مناطق خراسان جنوبی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از اعطای تسهیلات به عشایر مناطق نهبندان و سربیشه خبر داد.

نخعی به دیدار خود با رئیس سازمان امور عشایر ایران اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی با وجود مشکلات زیادی که براثر خشکسالی‌های ۲۱ ساله و پیاپی برای او به وجود آورده همچنان صبورانه در دو امر خطیر مرزبانی، تأمین امنیت و تولید انجام وظیفه می‌کنند.

او گفت: در طول دو سال گذشته در خصوص طرح آبرسانی خواجه منجیکوه از روستا‌های مرزی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که منجر به بهره‌برداری کامل از فاز یک و بخش‌های عمده فاز ۲ شده است و در این دیدار مقرر شد به منظور اجرای فاز نهایی (فاز ۳)، ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص پیدا کند.

نمایند مردم نهبندان و سربیشه در مجلس به راه عشایری خاکک به چاه عباس اردونی اشاره کرد و گفت: این راه یکی از جاده‌های بسیار مهم در مناطق مرزی نهبندان و سربیشه است که برای تمامی مردم منطقه به خصوص محلات عشایری از اهمیت خاصی برخوردار است.

او گفت: در این دیدار مقرر شد به منظور شروع عملیات اجرایی جاده مذکور با مشارکت اداره کل راهداری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایر اختصاص یابد.

نخعی گفت: همچنین مقرر شد به منظور استمرار فعالیت و تسریع در انجام راه عشایری کوه لوله پیرو مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص تسهیلات به عشایر و تعدادی تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی سیار به محلات عشایری از جمله دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد و نوید بسیار خوبی برای عشایر شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است.

او گفت: در این جلسه مقرر شد اقداماتی که در خصوص افزایش دبی و تجهیز چاه برای طرح آبرسانی به محلات عشایری قلعه ریگ و ملک پارویی که در ماه‌های گذشته انجام شده بود، افزایش یابد.

نخعی گفت: در خصوص انتقال آب به محلات عشایری مذکور، مطالعات در حال انجام است و مقرر شد برای اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری به این موضوع اختصاص یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.