سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش جمعیت حیات وحش خراسان جنوبی از امروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد.

حاتمی گفت: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه بررسی می‌شود.

او گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه‌ها و برنامه ریزی جهت توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار میرود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت‌های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می‌کند.

او گفت: به این منظور هرساله سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام میگیرد و سرشماری  امسال طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از امروز آغاز و حدود یک ماه ادامه دارد.

حاتمی گفت: تشکل‌های مردمی و علاقمندان به محیط زیست، جوامع محلی، شکارچیان قانونمند و معتمد، اساتید دانشگاه و دانشجویان علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست در امر سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در این برنامه مشارکتی ۱۴ منطقه حفاظت شده، پناه گاه حیات وحش و شکار ممنوع، گونه‌های شاخص پستانداران از قبیل آهو، کل و بز، قوچ و میش، جبیر و.. سرشماری خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.