سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دلیجان به شبکه هوشمند توزیع نان

نانوایی‌های شهرستان دلیجان هم به سیستم هوشمند فروش نان سنتی متصل شدند.

کاوند رئیس جهاد کشاورزی  شهرستان دلیجان ازآغاز تجهیز نانوایی‌ها به کارت‌خوان هوشمند برای فروش نان با کارت خبر داد و گفت: در طرح کشوری مقابله با قاچاق آرد، قیمت نان تغییر نمی‌کند، اما مردم نان را با کارت بانکی خریداری می‌کنند و به ازای تعداد نان فروخته شده، یارانه به نانوا تعلق می‌گیرد.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما از رضایت نسبی مردم از این طرح حکایت دارد.

این شبکه به اینترنت متصل نیست و در گام نخست ۱۵ درصد مشوق به نانوایی‌ها داده می‌شود ودر این سیستم مردم و مصرف کننده نهایی نان را به همان قیمت تعیین شده از سوی دولت و بدون تغییر قیمت دریافت می‌کنند و مطلقا تغییر قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

یارانه در زنجیره تولید گندم تا مصرف نان به نانوایی‌ها از طریق سیستم پایانه‌ها داده می‌شود و امکان کنترل و مدیریت هوشمند مصرف نان هم به طور کامل ایجاد خواهد شد و نانوایی‌ها از لحاظ تامین نان و توزیع کنترل خواهند شد.

به هر اندازه که مردم به نان نیاز داشته باشند نان با قیمت دولتی تعیین می‌شود و مابه تفاوت بین گندم دولتی و گندم آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد.

روز چهارشنبه ۱۸ خرداد نانوایی‌های سنتی اراک، ساوه و زرندیه به پایانه‌های فروش سیستمی نان سنتی متصل شدند و مقرر شد ۸۰۰ نانوایی در سطح استان مرکزی به این سیستم شوند.

بعد از اینکه ۱۳ استان این طرح را به صورت آزمایشی آغاز کردند استان مرکزی هم چهاردهمین استان در این رابطه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
اقتصاد همیشه حرف اول رو در خانواده وکشور میزنه طرف وقتی بیکاره چطور ازدواج کنه بچه هم بیاره