سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ارومیه:

ایجاد ناامیدی بین مردم هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه‌ای است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه ای در خصوص اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات، ایجاد ناامیدی بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: گرانی و تورم در تمام نقاط دنیا به چشم می خورد و مختص کشور ما نیست ولی دشمنان با هجمه رسانه ای خود و تکرار این مساله در صدد هستند تا ایران اسلامی را کشوری فلاکت زده نشان دهند.

او می گوید:با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می توان تورم و گرانی در این کشورها و نیز افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن در کنار سایر موارد را مشاهده کرد به گونه ای که در صدد تاسیس وزارت فقرزدایی هستند.

امام جمعه ارومیه گفت: طبق امار فائو ( سازمان خواربار جهانی ) هم اکنون میزان تولید غلات درایران رو به فزونی است و صادرات غیر نفتی نیز رشد مطلوبی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اول تیر مصادف با روز اصناف است،گفت:اصناف با توجه به نقش شان در قیمت گذاری و تهیه و توزیع  اقلام مصرفی مردم تاثیر مهمی بر آرامش بازار و زندگی شهروندان دارند.

او با بیان اینکه انصاف بزرگترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از اصناف است، گفت: طبق روایتها بازاریانی که در مسیر تامین نیاز شهروندان تلاش می کنند کارشان مانند جهاد در راه خداست و کسانی که احتکار می کنند مانند ملحدان بوده و اقدامشان به مانند انکار خداست.

او  با توصیه به اصناف از آنان خواست تا در مسیر کسب و تجارت حلال و شناختن این راهها کوشا باشند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مساله خشکسالی گفت: مدیریت بهینه مصرف آب بسیار ضروری است و شهروندان همواره نسبت به صرفه جویی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل جهاد سازندگی از اقدامات مهم و تدابیر امام راحل (ره) بود، گفت: امروز کشاورزی و جهاد در مسیردستیابی به خودکفایی از مهمترین مسایل کشور است.

او گفت:با توجه به شرایط کنونی در جهان امنیت غدایی و تامین مایحتاج مردمی نیازمند تلاشی جهادی است.

حجت الاسلام قریشی گفت:حفظ استقلال و امنیت غذایی در کنار دست یابی به خودکفایی کامل از مسایلی است که در اولویت جهاد گران باید باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.