سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲ مرکز درمانی در بیمارستان شهید باهنر کرمان

بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مرکز جامع توانبخشی بیمارستان شهید باهنر کرمان افتتاح شدند.

امیررضا صادقی‌فر در آئین آغاز به کار بخش‌های آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مرکز جامع توانبخشی بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: این مرکز آموزشی و درمانی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ترومای جنوب شرق مطرح است و با توجه به تعداد بالای مراجعات این مرکز، ۸۹۰ هزار یورو از اعتبارات ارزی وزراتخانه بهداشت برای خرید دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی تامین و ۲ میلیارد تومان هزینه نصب و مقدمات آماده‌سازی آن شد.

او می‌گوید: امکان جراحی‌های عروقی مغزی و تصاویر ۳بعدی عروقی برای تشخیص و درمان با این دستگاه فراهم شده است.

سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان می‌گوید: درمان برای کل بیمارانی که از جنوب شرق کشور ارجاع می‌شوند، صورت می‌گیرد.

او می‌گوید: بیماری عروق محیطی، روی شریان‌های محیطی تاثیر می‌گذارد، به این صورت که موجب ضخیم و سفت شدن شریان خونی می‌شود و انعطاف پذیری عروق را از بین می‌برد و جریان خون را محدود می‌کند.

صادقی فر گفت: قسمت دومی که امروز در بیمارستان باهنر راه اندازی شده، مرکز جامع توانبخشی است که بیشتر با همت خیران آماده شد.

او می‌گوید: ساختمان مرکز جامع توانبخشی را آقای اشرفی در گذشته به بیمارستان اهدا کردند و قبلا به عنوان اورژانس استفاده می‌شد؛ ولی در حال حاضر برای مرکز توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان ۹۰۰ میلیون تومان برای تهیه وسایل کاردرمانی و فیزیوتراپی که در مرکز توانبخشی استفاده می‌شود، هزینه شده است.

به گفته او فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و تغذیه از دیگر خدمات این مرکز است و در فاز‌های بعد اقدامات تکمیلی به آن افزوده می‌شود.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این مراسم می‌گوید: یکی از ارکانی که اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورد، حوزه سلامت است.

او به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و مبحث امنیت و سلامتی پرداخت و گفت: با همت مجموعه نظام سلامت و با همان نگاه و رویکردی که در حوزه امنیت موفق شدیم و دکترین رهبری را عملیاتی کردیم، در حوزه سلامت هم شاهد موفقیت‌هایی هستیم.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همانند برقراری امنیت در جامعه برای حوزه سلامت و مقابله با کرونا هم ایثارگری و جان فشانی شد و یکی از ارکانی که اقتدار امنیت ملی را برای ما به ارمغان می‌آورد، حوزه سلامت است.

او ضمن بیان تأکید مقام معظم رهبر (مدظله العالی) بر حوزه سلامت گفت: اقدام خیران و نظام سلامت، مصداق عملیاتی فرمایشات رهبری در مدیریت جهادی و حلقه‌های میانی است که به کمک حاکمیت آمدند تا ارتقای سلامت جامعه را داشته باشیم.

جلالی با تاکید بر فعال شدن‌حوزه گردشگری سلامت در استان کرمان گفت: این موضوع می‌تواند در پیشرفت استان در حوزه سلامت موثر باشد.

شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین خیر در شهرستان سیرجان در بخش سلامت فعال هستند.

او می‌گوید: دستگاه آنژیوگرافی شهرستان سیرجان هم خریداری و به همت خیران به زودی راه اندازی می‌شود.

حسن پور برگزاری همایش استانی خیران سلامت به منظور ایجاد بیشتر تعامل بین خیران عرصه بهداشت و درمان در استان را خواستار شد.

محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در زمینه راه اندازی بخش توانبخشی کودکان بیمارستان شهید باهنر کرمان قول پیگیری داد.

در این مراسم از خیران اشرفی و محمودی تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.