سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید دوباره انگلیس بر اعزام پناهجویان به رواندا

دولت انگلیس برخلاف موازین حقوق بشر، بر اعزام پناهجویان به کشور آفریقایی رواندا تاکید دارد.

دولت انگلیس با دفاع از طرح انتقال اجباری پناهجویان به روآندا اعلام کرد، ما از انجام کاری که درست است منصرف نمی‌شویم.

پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس که از طراحان و حامیان اصلی سیاست انتقال اجباری پناهجویان از انگلیس به روآندا است در واکنش به لغو پرواز پناهجویان به روآندا ابراز نارضایتی کرد و افزود: سیاست اعزام پناهجویان غیرقانونی به روندا پیگیری خواهد شد.

نخستین گروه از مهاجران قرار بود در ساعات پایانی سه شنبه شب به وقت محلی با یک فروند جت از پایگاه نظامی ویلتشر عازم رواندا شوند.

وزیر کشور انگلیس در حالی با خشم به لغو پروازی که قصد داشت نخستین گروه از پناهجویان حاضر در انگلیس را به رواندا منتقل کند واکنش نشان داد که دادگاه حقوق بشردر اروپا این اقدام دولت انگلیس را به چالش کشید و آن را مغایر با موازین حقوق بشر دانست.

این در حالی است که دو دادگاه اولیه و تجدید نظر در انگلیس در احکامی جداگانه، از طرح دولت در انتقال مهاجران به روندا حمایت و درخواست فعالان حقوق بشر و حقوق مهاجران را رد کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر و پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس از رای دادگاه‌های انگلیس در مجاز بودن دولت در انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا ابراز خرسندی کرده بودند. اما فعالان حقوق بشر و حقوق مهاجران و چندین نهاد حقوق بشری، این اقدام دولت انگلیس را غیرانسانی و شرم آور توصیف کردند.

انگلیس که دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است در حالی اینچنین بر مهاجران سخت گرفته است که بنا به گزارش‌های دولت امسال فقط حدود ۱۰ هزار پناهجو با عبور از کانال مانش و دیگر مسیر‌ها وارد انگلیس شدند.

فعالان صلح طلب و ضد جنگ نیز اقدام دولت انگلیس را شرم آور توصیف و اعلام کردند: کشوری که خود با جنگ افروزی موجب تخریب زیر ساخت‌ها و قتل و آوارگی میلیون‌ها نفر شده است نمی‌تواند در قبال فجایعی که آفریده اینچنین بی مسئولیت باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اینا با تاریخ غارت بیش از 100 کشور حقوق بشر میدونن چیه؟! فقط یه ظاهر سازی برای استفاده از قدرت.
حالا بفهمن مرگ بر انگلیس چیه