سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین لایحه «عدم اجرای احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر» را امضا کرد

رئیس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را که دومای این کشور چند روز پیش برای عدم اجرای احکام دادگاه اروپایی را ارائه کرده بود، امضا کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم اهدای جوایز فعالان عرصه فرهنگ، هنر و علوم و فناوری تاکید کرد روسیه امپراطوری قوی است که در سطح بین الملل جایگاه خوبی را دارد.

براساس گزارش شینهوا، رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) لایحه عدم اجرای احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر را نیز امضا کرد.

مطابق این فرمان روسیه از ۱۵ مارس خود را ملزم به اجرای احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر نمی‌داند. در این تاریخ کشور‌های اروپایی روسیه را به دلیل حمله به اوکراین از شورای اروپا اخراج کردند.

براساس این فرمان همچنین غرامت‌هایی که دادگاه اروپایی حقوق بشر تعیین کرده فقط به روبل و در حساب‌های بانکی روسی پرداخت می‌شود. 

این لایحه روز سه شنبه به تصویب رسید. دومای روسیه این ۲ لایحه را تصویب کرد؛ یکی از این لایحه‌ها روسیه را از صلاحیت دادگاه حذف می‌کند و دیگری هر حکم صادر شده از تاریخ ۱۵ مارس علیه روسیه را لغو می‌داند. این دو لایحه تقریباً به اتفاق آرا به تصویب رسید و تنها یک نماینده از حزب کمونیست مخالف رأی منفی داد.

از طرفی در تاریخ ۱۵ مارس، کمیته وزرای شورای اروپا تصمیم گرفت در واکنش به اعزام نیرو‌های روسیه به اوکراین در فوریه و آغاز حملات نظامی، روسیه را از سازمانی که دادگاه اروپایی حقوق بشر بخشی از آن است، اخراج کند. اکنون روسیه می‌گوید که به طور مستقل تصمیم به خروج از شورای اروپا گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.